Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 32GB Wit Review

Sonaya 3 december 2014, 667 views

Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 32GB Wit

Accu zeer snel leeg.Terug naar Mediamarkt en opgestuurd naar Samsung. Kreeg hem retour met volgens hen een vervangen accu.Probeer hem op dit moment uit en zie dat het accupercentage elk kwartier met 5% daalt.Dit terwijl ik alleen op internet zit en wifi aan heb staan, verder is alles uit.Zeer slecht.

Pluspunten

• Fijn mee te werken, makkelijk in gebruik
  • Stylus ook erg makkelijk

Minpunten

• Slechte accu, zeer snel leeg, tevens na vervanging accu bij reparatie

Accu zeer snel leeg. Terug naar Mediamarkt en opgestuurd naar Samsung. Kreeg hem retour met volgens hen een vervangen accu. Probeer hem op dit moment uit en zie dat het accupercentage elk kwartier met 5% daalt. Dit terwijl ik alleen op internet zit en wifi aan heb staan, verder is alles uit. Zeer slecht. Hoe kan hij dan een video-afspeelduur van 10 uur hebben?! De accu van mijn vorige tablet, een Asus, ging urenlang mee.
Verder een fijne tablet, maar gezien het accuprobleem een grote domper. Daarom met "slecht" beoordeeld.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 32GB Wit?

Reviews door de redactie

Heb je al getest met internet en wifi uit?
Als de accu dan niet zo snel leeg gaat zou ik eens naar je netwerk configuratie kijken. Broadcasting via kan erg snel je accu leeg trekken (gehad met mijn telefoon)
Dit is inderdaad geen review maar enkel een klachten opsomming, er moet duidelijk iets mis zijn met de hardware en/of configuratie, zonder oplossing heeft niemand iets aan een 'review' als deze.

Edit: met 5% per kwartier gaat dit tablet toch alsnog 'uren' mee? Net zo slecht als je Asus ;)

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 3 december 2014 20:46]

Dit is inderdaad niet echt een review, ik deel echter wel de betreffende klacht. De accu is extreem snel leeg en het laden lijkt zelfs langer te duren dan het leegmaken van de accu ;). Ik had hiervoor een Ipad2 en die ging vele malen langer mee. Daarnaast is er sprake van backlight bleading en een soort van rafelrandje onderin het scherm. Verder een prima tablet.
Deze recensie slaat nergens op. Hoe hoog heb jij bijvoorbeeld de helderheid staan? Naar dat soort zaken, en je surfgedrag, zou ik eerst kijken. Helderheid heb ik continu op zo'n 30% staan. En snel leeg? Het is geen accubeest. De nieuwe Tab S schijnt het met browsen, volgens de recensie op Tweakers, zelfs minder te doen dan deze Note.