Arctic Accelero Hybrid II 120 Review

DHX Titan 11 december 2014, 573 views

Arctic Accelero Hybrid II 120

Deze koeler presteerd zeer goed onder load! Ook het overklokken gaat een stuk beter omdat de videokaart een stuk minder warm word, de prijs met 70,- vind ik wel netjes voor een high end GPU koeler. Daarom 5 sterren voor deze GPU koeler!

Pluspunten

• Prestaties erg goed
  • Simpele montage
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Radiator 120mm
  • Vrij duur

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5

Welkom bij de product review van de Arctic Accelero ll 120! Ik wil graag alvast Jonas van Arctic bedanken voor het sturen van deze sample!

Hier vind je de inhoudsopgave, zo kun je snel naar een volgend paragraaf "jumpen" die je zoekt!

Unboxing
Specificaties
Reden tot aanschaf
Montage
Temperaturen
High Resolution Foto's
Credits
Suggesties

Welkom bij de review van de Arctic Accelero Hybrid II 120!
Een gedetailleerde & grondige geteste review van het product!

De Accelero ll 120 in een behuizing gemonteerd

De Accelero ll 120 op de GTX 970

Hier de 120MM grootte radiator van Accelero ll 120

Zijaanzicht van de GPU i.c.m. Accelero ll 120

Backplate van de Accelero ll 120 op GPU

Zijaanzicht van de backplate

Ingezoomde foto van de montage backplate

Standdaard Heatsinks VRM's Twin Frozr V

Fan afmetingen (in millimeter): 120 x 120 x 25
Waterblok afmetingen (in millimeter): 120 x 150 x 25
Koperen blok afmetingen (in millimeter): 70 x 70 x 28
Backplate afmetingen (in millimeter): 218 x 98 x 23

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je deze waterkoeler aan zou kunnen schaffen:

- Videokaart blijft koeler.
- Stiller
- Geen rondhangende warmte in je kast.
- Werkt beter als stock cooler.
- Meer ruimte voor een overclock dan een luchtkoeler.

De reden dat ik voor deze koeler ben gegaan is omdat ik mijn videokaart nog meer wilde overclocken dan de standdaard. Deze koeler heeft mij daar perfect bij geholpen. temperaturen volgen later in deze review.

Deze GPU koeler past op erg veel videokaarten, zowel op NVIDIA als op AMD. Hier volgt een lijst.

Nvidia GeForce:
GTX 980, 970, Titan (Black),780 (Ti), 770, 760(Ti), 680, 670, 660 (Ti), 650 (Ti boost), 580, 570, 560 (Ti,SE), 550Ti, 480, 470, 465, 460(SE), GTS 450, 250, 240 (OEM)

AMD Radeon:
R9 290(X), 280(X), 270(X),R7 265, HD 8870, 7870(XT,GHz), 7850, 6970, 6950, 6870, 6850, 6790, 5870, 5850, 5830, 4890, 4870, 4850, 4830, 3870, 3850, 3690

De Arctic Accelero Hybrid II 120 is alleen compatibel met grafische kaarten die niet breder zijn dan 98MM.

Er zijn ook uitzondering voor kaarten die niet compatibel zijn, bijvoorbeeld:
ASUS DirectCU II R9 290, GTX780-DC2OC-3GD5

Als uw videokaart volgens deze lijst compatibel is, zal u geen enkel probleem hebben met de montage van de koeler. De koeler is gemakkelijk te monteren.

Uiteraard heb ik de kaart flink getest om te kijken wat de maximale temperaturen zijn met de oude en nieuwe koeler.

Programma: Valley
Instellingen: Ultra HD
Resolutie: Full HD (1920 x 1080)

Overklok instellingen

Core Voltage (mV): +87
Core clock: +150Mhz
Memory Clock: +100Mhz

Maximale temperaturen met -en zonder overklok

Klik Hierrrrr voor de High Res Foto's!

De Arctic Accelero Hybrid II 120 is een aanrader als je wilt upgraden van een luchtkoeler naar een waterkoeler. De prijs is erg netjes met 70,- voor deze koeler, met deze prestaties.

Deze review is gemaakt in samenwerking. Als u het profiel van Jamal wilt bezoeken klik dan hier.
Dankzij onze samenwerking kunnen wij een een hele gedetailleerde en nette review geven. We hopen dat u van deze review heeft genoten!

Vind je deze review leuk? Reacties zijn altijd welkom! Dit geeft mij meer motivatie om door te gaan met het maken van reviews. Opbouwende kritiek is altijd welkom! Meer reviews van ons zien? Klik dan op de namen hieronder:

- Reviews van Dennis
- Reviews van Jamal

Heb jij ook een Arctic Accelero Hybrid II 120?

Je kan je afvragen wat de meerwaarde is van deze koeler op je GTX970. Immers, je klokt niet flink over, De core +150 & mem +500, kan vrijwel iedere GTX970 met de stock koeling behalen bij zeer lage temperaturen. Het verhogen van het voltage is dan niet eens nodig.

Met een aftermarket koeler blijven ze dan ook nog flink stil, zeker in het geval van de twinfrozer. Immers daarbij blijven de fans stil <60C, terwijl jouw aftermarket koeler continue draait.

Leuke gadget ja, meerwaarde in jouw overclock situatie, nee.

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 11 december 2014 13:59]

De mate van overklok leek mij ook erg weinig, maar misschien heeft hij ook een kaart die niet zo ver kan gaan. Ik ben eerder benieuwd naar de werkelijke snelheid (mhz). Boost is ook gebaseerd op de temperatuur, dus het zou zomaar kunnen dat de boostclock een groter verschil geeft dan 150mhz. De temperaturen zijn wel erg laag!

Bovendien maken aftermarket koelers nog altijd veel geluid als de fans een beetje draaien. Dus ik denk dat het qua geluid een heel stuk uit maakt.

Ik ben ook benieuwd of je er nog meer OC uit hebt kunnen persen. Anders lijkt het qua OC marge niets toe te voegen.

Persoonlijk vind ik de dikke heatsink aan de achterkant een groot probleem, vooral bij SLI configuraties en configuraties waarbij het moederbord begint met een PCIE 1x slot, waar ik dan persoonlijk een geluidskaart oid in steek. Dat kan dan dus niet meer.