Specificaties Rad. HD4670 (750MHz), 512MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus EAH4670/DI/512M Review

Fixer 18 maart 2009, laatste update op 18 maart 2009, 553 views

Asus EAH4670/DI/512M

Pluspunten

• Zeer degelijke framerate bij medium resolutie
  • Relatief laag stroomverbruik
  • Lekker klein
  • HDMI

Minpunten

• Fan defect na 2 maanden (Bad luck? )
  • Geen accesoires (kabels, adapters etc) in de doos

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Heb de kaart nu 2 maanden in m'n PC zitten, en was er opzich behoorlijk tevreden mee. Ik heb de kaart destijds voor 75 euro gekocht, met name om een beetje te gamen. Aangezien ik nog steeds een 19" CRT-monitor heb, hoef ik geen kaart te hebben die (zeer)hoge resoluties aankan.

Na het uitpakken was ik positief verrast over de grootte van de kaart. Dit kwam mij zeer goed uit, want ik heb sowieso niet zoveel ruimte, aangezien mijn hardeschijven in de weg zitten. Wel was ik een beetje verbaasde is dat er, m.u.v. de kaart zelf, alleen een boekje in de doos zat. Verder geen kabels, converters, stickers of wat dan ook. Maargoed, hoeveel mag je verwachten voor zo'n prijs :P

De prestaties van de kaarten zijn, gezien z'n prijs, best goed. Ik heb verschillende games getest, en op 1280x1024 zijn ze opzich allemaal goed te spelen, mits je de overige settings niet te hoog zet.

Voor het overklokken heb ik eigenlijk alleen even 1x ATI-overdrive gebruikt, hier kan ik dus niet zo heel veel zeggen. De koeler doet (inmiddels deed) het best goed. De kaart komt idle niet over de 38 graden. Onder load loopt dit op tot zo'n 55 a 58 graden. Maargoed, nu doet de koeler (lees: fan) het niet meer.

Soms blijft hij zomaar staan, soms begint hij niet eens met draaien als ik mijn pc aanzet, maar soms doet hij het wel normaal. Heb de kaart inmiddels RMA gestuurd, dus ben benieuwd hoe de vervangende kaart het er vanaf brengt, qua fan.

Overall gezien is dit een erg leuke kaart, voor een zacht prijsje. Als je niet wilt/kunt gamen op een hoge resolutie, kan deze kaart zo goed als alle games goed aan, met een degelijke framerate. Ook het energie-verbruik is behoorlijk goed te noemen. Dus je hoeft geen nieuwe voeding te kopen, en wellicht gaat je stroomverbruik ook omlaag ;)

• AMD Athlon 64 5200+ EE
  • Gigabyte GA-M55S-S3
  • 4GB OCZ
  • Samsung Spinpoint F1 750GB
  • Tagan 380watt
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus EAH4670/DI/512M?

Typo:
Overall gezien is dit een erg leuke prijs kaart, voor een zacht prijsje.

Verder redelijk beknopte review. Misschien nog wat foto's bijplaatsen van de kaart?
Typo veranderd. Thanks :)

Zal straks ook nog even wat foto's toevoegen
Foto's komen iets later, heb de kaart nog steeds niet terug van RMA :O
Ik zie dat je een 380W voeding hebt, is een 350W voeding ook voldoende? Volgens de Alternate PC Builder is mijn voeding (350W dus) niet voldoende, of kan het er wel mee door?