Y-Cam Bullet HD 720 V2 Review

AnD 30 november 2014, laatste update op 30 november 2014, 2.455 views

Y-Cam Bullet HD 720 V2

Heb deze camera nu al meer dan 6 maanden hangen. In het begin dat ik deze camera had, heb ik wat problemen gehad maar door de goede service van Y-cam zelf is dit zonder problemen opgelost.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit zeer goed
  • Goed design, om kabels weg te werken
  • Heel veel opties en instellingen
  • Gemakkelijk in te stellen
  • Wifi reikt zeer ver

Minpunten

• Waar de wifi antenne zit op de behuizing blijft water staan
  • Prijs mocht wat minder

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Zoals ik al schreef in mijn inleiding, heb ik deze camera al meer dan 6 maanden hangen.
Omdat deze op een verlaten plek hangt maak ik alleen gebruik van een SD kaart en Wifi.
Ik gebruik dus alleen Ad-Hoc, maar in de toekomst gaat dit veranderen.

Toen ik mijn camera had, had ik problemen met ad-hoc. De camera bleef altijd in een reboot loop zitten als ik de instellingen opsloeg.
Daarom heb ik contact opgenomen met Y-cam. Ik had een filmpje gemaakt om aan te tonen wat de camera deed en nadat ze gezien hadden wat het probleem was, mocht ik de camera naar Y-cam sturen (in het Verenigd Koninkrijk), dit heb ik gedaan en ik kreeg van hun een nieuwe camera.
Een volledig nieuwe doos met plastic er rond (je zag het ook aan het serienummer).
Daarna stuurden ze me ook nog een mail om de verzendkosten te recupereren.
Nadat ik een formulier had ingevuld op de Y-cam website kreeg ik mijn geld terug van de verzendkosten.

De nieuwe camera ge´nstalleerd en deze werktte wel goed. Na een tijdje was er ook nog een firmware upgrade en nadat ik deze ge´nstalleerd had was het wifi signaal ook nog eens subliem. Als ik videobeelden kopieerde naar mijn laptop dan viel dit niet meer uit door het slechte wifi signaal en ik kon zeker 30 meter van mijn camera afstaan (in de auto) en de beelden perfect ontvangen. Hierbij haalde ik nog een snelheid van 2MB/s.

De camera zelf heeft heel wat instellingen, je hebt 2 streams die je kan zien en instellen, bijvoorbeeld 1 stream is HD en een andere SD om bijvoorbeeld op een smartphone te laten zien zodat de bandbreedte wat minder is. Ikzelf gebruik motion detectie, dit werkt goed en zo staat mijn SD kaart niet te snel vol, maar je kan het instellen zodat de oudste beelden ook het eerst worden overschreven.

Mijn volgende IP camera zal ook een y-cam zijn.

Heb jij ook een Y-Cam Bullet HD 720 V2?

Hoi goed om je review te lezen , hoe heb je contact gelegd met y-cam? Ik heb wel een ticket aangemaakt , maar krijg geen reactie
Graag je reactie, mijn camera geeft nl bijna altijd groen als beeld....
Via de website heb ik contact gemaakt, daarna ging het via mail.
Als je eenmaal begint te mailen dan gaat het zeer snel, bij mij was dat toch zo.
Ok dank je ga ik doen,
Welke email adres baby- cam heb je gebruikt ?
Als je wilt mag je dat wel even per DM doen, bvd

[Reactie gewijzigd door killer2 op 30 november 2014 20:04]

Normaal moet het ook lukken via hun website:
Daarna krijg je een mail van ze en gaat het via mail.
Kan de Cam een stukje video mailen als hij beweging ziet? Ik wil graag bij motion een stukje film ontvangen in de mail.
Volgens mij kan het, heb eens een filmpje gemaakt van de instel mogelijkheden van de Ycam. Á
Let wel op dat dit van een 1080 versie is, maar voor de rest is alles hetzelfde van instellingen.

PS: sorry voor de late reactie