Specificaties Range Extender, WiFi max. 1,2Gbps - Bekijk alle specificaties

Netgear Wireless EX6200 - AC1200 Range Extender Review

quakel 29 november 2014, laatste update op 29 november 2014, 3.594 views

Netgear Wireless EX6200 - AC1200 Range Extender

Ex6200 met dd wrt firmware, prima optie voor een access point met 1gb poorten.

Pluspunten

• prima te gebruiken als een repeater.
  • Goed bereik
  • dd wrt firmware beschikbaar

Minpunten

• standaard is de access point functie niet beschikbaar.

Beheerbaarheid Score: 4
Had een access point nodig met een aantal gigabit poort. Een logische keuze zou een router kunnen zijn geweest, echter daar is niet altijd het wifi gedeelte optimaal van.

De keuze is daarom op de netgear ex6200 gevallen. Dit is een repeater die standaard geen access point ondersteund. Dat is een gemiste optie in de standaard firmware, echter met een aangepaste firmware is deze functie gemakkelijk te configureren.

Ik heb daarvoor dd wrt mini gebruikt. Dit is een open router firmware die gebruikt kan worden voor verschillende toepassingen, waaronder ook een access point.

Het flashen van deze fimware in de netgear kost nog geen 3 minuten. Daarna kun je het apparaat inzetten voor een router, access point of een repeater.

Check de link voor info over ddwrt op een ex6200

Heb jij ook een Netgear Wireless EX6200 - AC1200 Range Extender?

Dankjewel, de informatie over de mogelijkheid om hem om te zetten naar een access point is zeer welkom. Hoe zijn de ervaringen met ddwrt mini, is het signaal continu stabiel?
dd-wrt mini gaat er zonder problemen op. er komen wekelijks updates, deze zijn er zonder enige moeite op te zetten.

Signaal sterkte is prima. Ik heb hier geen problemen mee ondervonden. Mijn gehele huis (nieuwbouw 3 etages) ontvangst. Op zolder is het wel erg matig, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht.
Ik ben op zoek naar een (simultaneous) dual band access point met een aantal gigabit netwerkpoorten en waarvan in de praktijk blijkt dat hij een goede signaalsterkte en doorvoersnelheid heeft. Heb al aardig wat vergeleken maar deze lijkt de geschiktste kandidaat.

Jammer dat hij de access point feature niet standaard ondersteunt. Maar de praktijkervaring is dat met dd-wrt het allemaal vlekkeloos draait? Oja en hij heeft alleen een standaardje en kan niet opgehangen worden?

Waren er andere access points die je overwoog voor je deze aanschafte, zo ja welke?
Dag,

Ik heb gekeken naar routers, deze kun je ook prima gebruiken voor een access point (dus wifi + 5x 1Gb poort)

Ik heb uiteindelijk deze gekozen in de hoop dat het wifi gedeelte zou uitblinken. In de praktijk vind ik het wifi gedeelte prima, maar kan niet zeggen dat het zo veel beter is dan de wifi op een goede router.

dd wrt werkt prima en updaten van naar nieuwere versies verlopen soepel.