Specificaties Digitale radio met WiFi - Bekijk alle specificaties

VR-Radio PX1416-675 Review

Superkoerier 27 november 2014, 971 views

VR-Radio PX1416-675

Gekocht omdat ik op zoek was naar een Dab+ tuner bij mijn bestaande versterker en omdat FM in onze regio redelijk zwak is. Naast DAB+ zit er ook nog een normale FM radio, Internet Radio, USB aansluiting en DNLA op. Dat voor 160 EUR . Het was de gok waard.

Pluspunten

• veel features voor het geld

Minpunten

• Na stroomloos periode standaard op aan
  • DAB+ ontvangst dubieus (to be confirmed)

Geluidskwaliteit Score: 4
Maar goed, het ging om DAB+. Helaas geen mogelijkheid een DVB antenne aan te sluiten dus moet het doen met hoe het is. In een kast, onder een TV, direct boven de versterker is er dus bij ons in de regio geen DAB+ ontvangst.
Uitermate teleurstellend eigenlijk.

Internet radio is er gelukkig ook nog, en op die manier heel tevreden met het apparaat. Het is veel eenvoudiger benaderbaar dan die ingewikkelde TV interface die op de versterker zit.

Het apparaat voldoet. Niet meer dan dat.
Featureset is dus geweldig, maar onderhuids is het een cheap ass apparaat. Met als dieptepunt de manier waarop je wifi wachtwoord instelt. Heel omslachtig. Maar ja, dat is op zich gezeur in de marge.

Wat mij nog het meest stoort eigenlijk is dat na het stroomloos zijn de tuner standaard 'aan' staat. Soms wil je dat dus niet (want je gaat bijvoorbeeld TV kijken) en dan moet je 'm wel uit zetten om stroom te besparen.

Heb jij ook een VR-Radio PX1416-675?