HP PhotoSmart C6380 Review

wontcachme 17 maart 2009, laatste update op 17 maart 2009, 874 views

HP PhotoSmart C6380

Pluspunten

• Snel
  • Mooi design
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Inkt zuinig

Minpunten

• Vaak reinigen

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Ik heb deze C6380 nu inmiddels een kleine 3 maanden en hij bevalt nog steeds. Wifi is handig, de netwerk aansluiting nog handiger en de functies die erop zitten zijn vergeleken met de voorganger (HP Photosmart 2575) nog beter. Scannen gaat snel (1 x a4 ongeveer 8 seconde), printen is ook goed en de inkt verbruik valt reuze mee. Zeker als je de XL inkt vulling koopt.

Het enigste probleem dat ik heb is dat na elke print opdracht hij zichzelf reinigt. Dus een pdf die je print en daarna nog één, dan reinigt die dus na de eerste en 2e print. Als hij een tijd niet is gebruikt ook nog vooraf. Deze reinigingen duren ongeveer een minuut. Ik heb nog geen contact gehad met HP erover, dus er kan ook een fout zijn.

Heb jij ook een HP PhotoSmart C6380?

We moeten HP pushen om ervoor te zorgen dat er een patch/Firmware upgrade komt, want ik heb een HEKEL aan de onderhoudsbeurt die telkens wordt gehouden.

Het SLURPT INKT! Ik denk dat ik gedurende de levensduur van een cardridge de helft opgaat aan prints, en de overige aan de zogenaamde Onderhoudsbeurt. ;( HP wilt onze centjes zien. :O