Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kone Pure Zwart Review

DHX Titan 27 november 2014, laatste update op 27 november 2014, 979 views

Roccat Kone Pure Zwart

Ergonomische, compacte muis met heel veel customizing options. (o.a button assignment en easyshift) Leuke Achievements en duidelijke ondersteuning. Hele Precieze DPI (tot 8200 DPI) Kortom, een hoge kwaliteit, stevige gamingmuis. Ideaal.

Pluspunten

• Hoge/Stevige Kwaliteit
  • DPI (Dots Per Inch) zijn heel precies af te stellen
  • Tabs in de Roccat Driver zijn heel simpel te begrijpen
  • Achievements (aantal clicks, scrolls etc.)
  • Kleurinstellingen voor je muis
  • Voelt ergonomisch voor je hand
  • Elke knop is aanpasbaar

Minpunten

• Niet voor linkshandigen

Unboxing
Specificaties/Features
Software
Aanpasbaarheid
Achievements

Ik heb zelf eerst een andere gaming muis gehad zoals de Razer Naga, de Genesis GX88 & de Redragon Perdition 16400.

Razer Naga: http://assets.razerzone.c...er-naga-2014-right-03.png
Genesis GX88: http://web.impakt.com.pl/..._graczy_laser_8200dpi.jpg
Redragon Perdition 16400: http://www.wowgamingmouse...Redragon-Gaming-mouse.jpg

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Roccat Kone Pure, een gaming muis hoeft voor mij niet heel veel knoppen aan de zijkant te hebben, ik vind veel knoppen op een muis hoogst irritant. Dat is de reden dat ik deze muis heb gekocht.

Hieronder de foto's toen ik de muis ontving en uit ging pakken:

De software van Roccat is heel kort te bespreken: je krijgt een boekje bij uw aankoop dat u een precieze uitleg geeft hoe u het stuurprogramma voor Roccat installeert van de site. Het is simpelweg een kwestie van stappen volgen.

De link voor het stuurprogramma: http://www.roccat.org/Support/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-Pure/

Het boekje met de precieze instructies voor de installatie ziet er als volgt uit:

De aanpasbaarheid van de Roccat Kone Pure muis is verdeeld in 6 tabs:
  • - Main Control
    - Button Assignment
    - Advanced Control
    - Color Control
    - R.A.D
    - Update/Support
Hierbij geef ik bij elke tab een korte toelichting.

Bij het tab Main Control zijn de volgende dingen aan te passen:
  • - Gevoeligheid van het muiswieltje
    - Globale Gevoeligheid van de muis zelf
    - Precies gevoeligheid van de muis
    - Horizontale Tilt Speed
    - Snelheid van dubbelklikken
    - Het aanmaken van Game Profielen
Voorbeeld:

Het tweede tab heet Button Assignment

Button Assignment geef je de mogelijkheid om de knoppen op je muis aan te passen. Bijvoorbeeld dat de rechtermuisknop de linkermuisknop en andersom. Zo werkt dit voor alle knoppen. Ook de Easy-Shift knoppen zijn volledig aan te passen. Hieronder het Button Assignment tab:

De derde tab is Advanced Control. is het nog preciezer configureren van de instellingen van je muis, deze tab bevat de volgende onderdelen:
  • - Advanced Sensitivity (om de X-as en de Y-as gevoeligheid in te stellen)
    - Tracking & Distance Control Unit (om de performance van je muis tracker zelf in te stellen en om te kalibreren)
    - Sound Feedback (geluid aan en uitzetten voor als je de instellingen van je muis veranderd)
    - Windows Pointer Speed (om de snelheid van de aanwijzer aan te passen. Je kan er ook voor kiezen om een ''spoor'' van je muis achter te laten.
    - Driver Reset (om je driver terug te zetten naar de fabrieksinstellingen
Hieronder het Advanced Control tab:

Het vierde tab heet Color Control. Hierbij is er geen uitleg nodig: Color Control zeg het al. Simpelweg een kleur kiezen voor je muis. Je kan hierbij ook kiezen of het lampje van je muis aan blijft, of als een ''ademhaling'' aan en uit gaat.
Hieronder een voorbeeld van de Color Control tab:

Het vijfde tab is R.A.D. Hier kom ik in de paragraaf Achievements op terug. Als u die nu wilt lezen: Klik Hier

Het vijfde en laatste tab is de Update/Support tab. Hier kan je informatie over vinden over de geïnstalleerde Driver Versie en Firmware Versie. Er is ook een knop voor Online Support die je kunt gebruiken voor technische vragen/problemen. Je kan ze behalve online support, ook per e-mail benaderen.
Hieronder een voorbeeld van het Update/Support tab:

Roccat heeft een functie in het stuurprogamma dat uniek is voor Roccat en alléén Roccat: Achievements!

U vraagt zich natuurlijk af wat dat inhoudt, die ''achievements''.
Het houdt precies een aantal dingen bij tijdens het gebruik van de Roccat Kone Pure muis:
Zoals u ziet houdt de Roccat driver uw Aantal Clicks, Aantal Scrolls, Aantal Easy-Shift gebruiken en de Afgelegde Afstand van de muis bij.

Als u eenmaal een achievement heeft gehaald, zeg het programma automatisch: ''Congratulations, you've won a trophy!''

U krijgt dan bij uw achievements tab een plaatje te zien met welke trophy u heeft vrijgespeeld. U krijg dan een aantal G (bv 50g extra Aimo). Dat is zogezegd het zogenaamde ''eXperience Points'' van Roccat.
Hieronder ziet u een voorbeeld daarvan:

Toen ik deze muis eenmaal had, was ik meteen verkocht. Het is een hele fijne, nauwkeurige muis van degelijke en tevens ook hoge kwaliteit. Ik raad daarom ook iedereen die een fijne gamingmuis zoekt zonder teveel knoppen de Roccat Kone Pure aan. Hij is volledig aanpasbaar en zeer precies. Kortom: een Topper!

Heb jij ook een Roccat Kone Pure Zwart?

Wat een goede en duidelijk review, mijn complimenten!!! _/-\o_
Graag gedaan! En ik ga er zeker mee door met reviews schrijven! Binnenkort de review van de Artic Accelero Xtreme IV !

Mvg Dennis