Specificaties 11,6" (2560x1440), 80GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Dell XPS 11 9P33-2035 Review

born_nowNewbie 25 november 2014, 227 views

Dell XPS 11 9P33-2035

perfecte light weight travel laptop

Pluspunten

• beeldscherm QHD
  • gewicht 1,15kg
  • materialen, bouwkwaliteit, water- stofdicht keyboard
  • flexibel gebruik (scherm klapt volledig open)
  • Dual WIFI, NFC
  • SSD

Minpunten

• batterijduur kon beter
  • aanpassen aan keyboard
  • windows 8.1
  • USB3 met weinig power
  • 80GB HD

Moeilijk om dit model in BelgiŽ te vinden, maar via Ebay een refurbished exemplaar gevonden voor +-500 euro.
De SSD van 80GB is nogal nipt, als ook de processor (I3), dus ik zou eerder de andere modellen aanraden (I5 128/256GB)
Deze laptop is ideaal voor wie vaak reist en/of de laptop vaak verplaatst. Lichtgewicht, gemakkelijk in 1 hand te houden en kan tegen een stoot (alu/carbon chassis, waterdicht en stofdicht keyboard)
Windows 8.1 was effe wennen, maar een 'downgrade' naar de classic-shell met startmenu was voor mij voldoende, start supersnel op, idem voor afsluiten (binnen de 5sec)
'Tile' en touchscreen- functies gebruik ik nauwelijks maar zijn wel handig op bus/trein/vliegtuig (je kan het scherm tot 360 graden opendraaien) Onlangs op het vliegtuig had ik de laptop 180 graden open op de schoot, dan hoef je niet naar beneden te kijken of vast te houden zoals met een tablet, veel betere ergonomie)
Keyboard is effe aanpassen, geen feedback maar wel goede gevoeligheid.
Ik had een probleem met de spacekey, maar dit werd dankzij de goeie support van Dell gratis gerepareerd (ik heb een Amerikaans model)

Dus: heel goeie, draagbare laptop, concept van openklappen komt steeds meer voor, maar test het keyboard of het wel jouw ding is, anders zijn er alternatieven: asus,..

Heb jij ook een Dell XPS 11 9P33-2035?