Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

Rowdieke 24 november 2014, laatste update op 19 februari 2015, 3.593 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Leuke router maar het WIFI bereik op het 2,4 ghz netwerk valt erg tegen. Best wel snel maar had er net iets meer van verwacht voor deze prijs. Er kan DD-WRT op al werkt dat niet om het bereik te vergroten.

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede support tot nu toe
  • DD-WRT (geen antenne boost)

Minpunten

• Erg grote adapter
  • Slecht bereik
  • Heel onstabiel snelheid soms 0.2mb (weer opnieuw opstarten)
  • Modem ziggo kan voor problemen zorgen (in bridge laten zetten)
  • Draadloos herhalen gaat niet zonder beveiliging???

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 2
Ik heb sinds een week deze router in mijn bezit.
Hiervoor had ik had een WNR 3500 en deze heeft de DD-WRT software aan boord.
Omdat ik hier bij tweakers las dat er op de Nighthawk ook DD-WRT gezet kon worden, ben ik voor deze router gegaan. Het installeren gaat zo goed als vanzelf, voor de meer ervaren router kenners, vind ik dat je niet erg veel kunt instellen. Ook de instellingen die er juist voor kunnen zorgen dat de router zijn snelheden kan halen, staan niet out of the box aan.
Wat me erg tegenvalt aan deze router zeker gezien zijn prijs is het bereik.
Ik heb daarom ook gelijk de DD-WRT software op de Nighthawk gezet.
Je kunt de TX power wel wijzigen maar hierdoor wordt het bereik alleen maar slechter. Vette tegenvaller dus.
Ik woon in een tussen woning met twee betonnen vloeren maar heb op de zolder geen bereik.
Dit had ik met de WNR 3500 met DD-WRT wel. Ook achter in de tuin kan ik geen YouTube kijken. Afstand tot router ongeveer 16 meter. geen betonnen muren er tussen.
Verder is hij wel snel (binnen in huis) streamen gaat goed alleen Full HD op de Tablet ASUS ft300t lukt niet. Hij blijft stotteren. 720p gaat wel goed.
Leuke router maar had er toch wat meer van verwacht.

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

Niet om het een of ander maar ik heb ongeveer een vergelijkbare situatie en heb prima bereik.
Via DD-WRT heb ik niet veel beter bereik maar wel meer mogelijkheden. Systeem wordt er echter wel instabieler door.

Ik vermoed dat of je antennes niet goed staan / los zitten of dat je wellicht een productie fout hebt in je router.
Bedankt voor je reactie. Job.

De antennes heb ik meerdere keren nagekeken en zitten echt vast.
Ik ga wel netgear benaderen want ik vind het echt een slecht apparaat. Als ik met de genie app op mijn telefoon voor de antennes ga staan, kom ik nog steeds maar op good te staan, dat zou toch best moeten zijn niet? Hopelijk geven ze me een goede feedback.
Laat je nog weten hoe het verder gaat.

Groet Rowdy
Goed plan.
Maar stel je niet al te veel voor van de Genie app!!
Ben nu in contact met netgear. Snelle reactie met tips ed. De eerste optie was om een extender erbij te kopen. Ik heb net 160 euro uitgegeven voor naar ik dacht een router met groot bereik, dus laten we dat maar niet doen. De signaal sterkte op 1 meter mocht tussen de 30 en 35 dbi zijn dat was dan ook 35dbi. Ik kom nooit op best met de meter in de genie app. Deze week last gehad met het wegvallen van het internet. Dit kwam omdat het een ziggo router was zeiden ze. Hier hadden veel ziggo gebruikers last van. Ik moest de modem maar in bridge mode laten zetten of de router in AP mode. Als ik de modem ik bridge laat zetten ben ik de hotspot functie kwijt dus wil ik niet. In de AP modus zie ik mijn switch met daar aan tv nas en mediacenter niet meer in het netwerk. Dus ook geen optie. Had al het stappen plan router achter router van ziggo uit gevoerd wat door ziggo online is gezet voordat het probleem zich voor deed. Inmiddels al heel wat gespeeld met de antennes en de router horizontaal opgehangen. Op de wand aluminium folie geplakt en dat scheeld wel iets in het bereik. Echt HD (1080p) steamen gaat ook niet helemaal super, dit gaat alleen als je dit doet met de genie app, onder mijjn media. Je kunt dan niet voor of achteruit spoelen, dus niet echt makkelijk.
Hopelijk komt er snel een dd-wrt versie waar ik mijn antennes mee kan boosten. En kan ik dan wat gaan genieten van het router. Tot nu toe voor mij geen super router wat ik eigenlijk wel had verwacht. Dat de router dus eigenlijk niet compatible is met ziggo is wel iets waar ze snel iets aan moeten doen denk ik. Binnen 1 minuut online lees ik hier op tweakers. Niet als het niet meteen goed werkt.

Laat nog wel horen hoe het verder gaat,
Groet Rowdy

[Reactie gewijzigd door Rowdieke op 30 november 2014 01:10]

Ik had ook wat problemen en haalde de max snelheid niet. Uiteindelijk laatste firmware erop gezet. Daarna de router volledig gereset en daarna niet teveel instellingen gewijzigd. Haal nu via de 5Ghz 190Mb / 20 Mb (Ziggo 200/20). MEt PC ernaast op de 2.4 haal ik zo'n 45/20.