Cooler Master Nepton 140XL Review

Oetker 24 november 2014, 137 views

Cooler Master Nepton 140XL

Goedkoper dan de Corsair H90, en met 2 fans en beter montagemateriaal. Helaas maakte de pomp herrie wanneer deze horizontaal geplaatst was.

Pluspunten

• Kwaliteit montagemateriaal
  • Twee fans

Minpunten

• Pomp maakt herrie wanneer horizontaal geplaatst

Geluidsproductie (min) Score: 2
Geluidsproductie (max) Score: 2
Na 2x een Corsair Hydro H90 gehad te hebben met een ratelende pomp, deze koeler geprobeerd. Goedkoper dan de Corsair, en met een metalen backplate ipv plastic - door uitgewoonde gaten in de plastic backplate was de Corsair koeler niet meer goed los te krijgen. De pomp van de Nepton was fluisterstil, tenzij je hem horizontaal plaatst (zoals in mijn kast...); dan maakt ook deze een behoorlijk hard ratelend geluid. Orientatie/hoogte van de radiator aanpassen hielp helaas niet. Misschien dat dit een uitzonderlijke productiefout was, maar ik heb ervoor gekozen de Nepton te ruilen voor een luchtkoeler.

Na mijn slechte ervaringen met de Corsair koelers heb ik deze koeler niet ingebouwd, alleen de pomp aangesloten; helaas kan ik dus niets zeggen over het koelvermogen.

Heb jij ook een Cooler Master Nepton 140XL?