Microsoft Surface Pro 3 Ci7, 8GB, 256GB, Win 8.1 Pro Zilver Review

rmuije 24 november 2014, laatste update op 24 november 2014, 920 views

Microsoft Surface Pro 3 Ci7, 8GB, 256GB, Win 8.1 Pro Zilver

Helemaal af deze Surface, de beste tablet ervaring tot nu toe.

Pluspunten

• Afwerking
  • snelheid
  • beeldscherm
  • Verlicht toestenbord (accessoire)

Minpunten

• Geen

Uiteindelijk over gegaan tot deze Sutface Pro 3 met 12 Inch scherm. Het vertrouwd werken met Windows gaat boven Android of bijv. een Chrome book. De laatste 2 (ik heb beide) hebben allemaal zo hun beperkingen. Dat heeft deze Surface niet.

Ik vind deze tablet helemaal af, ook qua afwerking en Look and feel. Goed je betaalt er wel wat voor, maar ik merk dat ik de Surface nu sneller pak voor onderweg als bijv. mijn HP Envy laptop ook met verlicht toestenbord en High end hardware.

Het typen op het instelbare Surface verlichte toestenbord voelt goed aan en sluit het toestenbord ook mooi magnetisch aan op de tablet (in 2 standen). De batterij lijkt makkelijk 8 uur vol te houden. Met een laptop red ik dat niet.

Misschien had er een 2e USB aansluiting op gemogen, dat had wel makkelijk geweest. Anderzijds via een USB 3 stick kunnen date snel worden overgezet. In andere gevallen kan er gebruik worden gemaakt van een USB 3 adaptor. De kleine stroom adaptor is ook handig en sluit het contact magnetisch aan op de Tablet. het scherm met hoge resolutie is super scherp.

Ik heb deze Surface Pro 3 BTW vrij (verlegd) gekocht bij MediaMarkt in het buitenland (Oostenrijk). De Media Markt prijs lag op 1.299 Met de aankoop i.c.m. het Surface toetsenbord profiteerde ik nog eens van een 50% extra korting op het toetsenbord. Taal instelling is geen probleem, Nederlands wordt standaard ondersteund bij de Duitse uitvoering. In andere gevallen zijn alle taalpakketten extra aan te schaffen voor Windows als zowel voor Office. Office 365 gebruikte ik al (voor 5 Pc´s) en kon ik de Office 365 versie downloaden van de Microsoft Mijn account pagina en zonder problemen activeren.

Kortom ik vind dat over het Suface ontwerp overal goed is nagedacht door Microsoft. Het geeft de concurrentie het nakijken in dit segment. Verder is de Surface ook lekker licht en werk & surf je er makkelijk lang op weg. Heerlijk tablet voor onderweg.

Ik ben helemaal over en zeer content met de aanschaf.

Heb jij ook een Microsoft Surface Pro 3 Ci7, 8GB, 256GB, Win 8.1 Pro Zilver?

Het toetsenbord is Duits. Er is goed mee te werken, maar de Z is dan de Y en voor het e-mail teken moet ik het scherm toetsenbord oproepen. Het is dus niet 100% 1 op 1 met Qwerty.

Het toestenbord kun je dan beter kopen bijv. in NL. Prijzen zijn los vaan aanbiedingen overal gelijk in de EU.

[Reactie gewijzigd door rmuije op 24 november 2014 16:44]

Hoe zit het met het toetsenbord, is het Duits of gewoon qwerty US standaard?

[Reactie gewijzigd door axel23 op 24 november 2014 16:24]