Samsung UE32H5570SS Zwart Review

slaapkop 22 november 2014, 1.020 views

Samsung UE32H5570SS Zwart

Strak design, goede beeldkwaliteit, uitgebreide mogelijkheden wat betreft apps, dlna en internet. Laag verbruik.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is prima in orde
  • Uitgebreide mogelijkheden wat betreft apps en internet
  • Smalle randen, vrijwel alleen LCD-scherm

Minpunten

• Handleiding staat niets zinnigs in
  • Kwaliteit voet is voldoende, maar niet de meest mooie

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Wegens ruimtegebrek bij mijn ouders moest de TV maximaal 73cm breed zijn.
Als een van de weinige voldoet deze samsung daaraan.
De kleine randen geven de TV een strak uiterlijk.

De handleiding heb je niets aan. Er zit een e-manual in de TV waar je wel het meeste in terug kan vinden. Een aantal zaken was even uitzoeken.

De beeldkwaliteit is uitstekend. Geen opgevoerde refresh-rates zoals bij veel TV's vandaag de dag.
De refresh rate volstaat voor het kijken van TV en films zonder ghosting

Een van de weinige TV's met alle uitgebreide internetmogelijkheden zonder 3D, wat in dit geval gold als een voordeel.

DLNA, internet en apps werken feilloos. Het enige nadeel van sommige apps is dat je je draadloos toetsenbord niet kan gebruiken, zoals bijvoorbeeld bij youtube en spotify. Uiteraard heb je daar ook weboplossingen voor.
Verder is er redelijk makkelijk te navigeren met de afstandsbediening door de diverse functionaliteit

De TV biedt ook een extra infrarood zender die gebruikt kan worden om bijvoorbeeld een settopbox te bedienen die in een kastje achter een deur staat. Dit oog plaats je binnen 15 centimeter van de ontvanger van het te bedienen apparaat. Tot op heden nog niet gebruikt, maar gaat zeker gebeuren.

De kwaliteit van het geluid uit de speakers is te doen. Uiteraard wel meteen op de stereo-installatie aangesloten voor echt goed geluid.

Het is zeker niet de goedkoopste 32 inch met internet functionaliteit, maar ik ben ook zeker niet ontevreden over de kwaliteit en mogelijkheden die de TV biedt.

Bij specifieke vragen hoor ik het graag.

Heb jij ook een Samsung UE32H5570SS Zwart?

Hier ook interesse in deze TV, ook vanwege de geringe breedte :)

Ik ben vooral benieuwd naar de Smart TV-opties. Zou je me iets meer kunnen vertellen over de app ondersteuning (zitten NPO, RTL XL en Kijk (SBS) erop?) en kan hij overweg met de gemiddelde video die uit een torrent getrokken is? Eventueel met ondertitels?

Zou het enorm tof vinden als je iets meer informatie daarover kan geven!
Ik heb de handleiding nagekeken voor de specifiek ondersteunde formaten die rechtstreeks afgespeeld kunnen worden. Ik kon dit niet direct vinden
Hier staat de handleiding

Om toch alles af te kunnen spelen zou je gebruik kunnen maken van Universal Media Server
Die is in staat te transcoderen en ook met ondertitel bestanden te werken. Aangezien ik zelf geen films of series kijk weet ik niet precies de volledigheid van ondersteuning van videoformaten en ondertiteling.
Dit is dus een kwestie van zelf uitzoeken. Op het forum van UMS kan je veel informatie terugvinden.

Wellicht zijn er ook betere programma's. Daar ben ik echter niet bekend mee.

Wat betreft de apps, dat zijn er redelijk wat. In ieder geval de door jou genoemde. Ik heb ter illustratie een bestandje met daarin wat foto's zodat je een kleine indruk hebt. Je kan zien hoeveel apps er per categorie zijn.
Foto's

Samsung heeft in de korte dat de TV in bezit is in ieder geval al 1 keer een software update gehad. Misschien dat ze daarmee ook hun apps bijwerken en toevoegen, maar dat heb ik niet gecontroleerd.

<edit>
Ik kijk net zelf even de foto's terug. Deze zijn met mijn telefoon gemaakt zonder flits en doen niet echt recht aan het goede beeld dat de TV heeft. Enkel dus te gebruiken om te zien wat voor apps er ondermeer op staan.
</edit>

[Reactie gewijzigd door slaapkop op 11 december 2014 19:58]