Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

Leaux 21 november 2014, laatste update op 25 november 2014, 408 views

OnePlus One 64GB Zwart

Goede hardware, mooi vormgegeven, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Heb geen klachten op 1 na: wi-fi heeft bij mij soms problemen om te verbinden. Hierover heb ik contact opgenomen met OPO en ik ben in afwachting van hun reactie. Los daarvan vind ik hem echt fantastisch!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit & materiaal voelt solide en prettig aan
  • Camera
  • Scherm
  • Hardware knoppen (Ún on-screen, kan je zelf kiezen)
  • Accuduur (aan het eind van de dag nog 50-30% over bij matig gebruik)

Minpunten

• Geen SD-card slot (al is 64GB voorlopig ook wel genoeg)
  • Luidsprekers aan de onderkant (kan irritant zijn bij het kijken van videos in fullscreen, waarbij geluid maar van 1 kant komt)

Ik heb hem nu een kleine maand en ben er ontzettend tevreden over. De Cyanogenmod die er standaard op zit is overigens echt een verademing, maar die kan je met een beetje handigheid op de meeste smartphones wel zetten dus dat neem ik niet mee in deze review.

Ik heb de telefoon voornamelijk vergeleken met mijn Samsung Galaxy S3 en de Motorola Moto G (LTE).

Hoewel ik zie dat sommigen niet tevreden zijn met de camera in slecht licht heb ik daar juist totaal geen last van. Sterker nog, ik denk niet dat ik ooit een smartphone heb gehad die zoveel zag in het donker. Een stuk beter dan de S3 (en de S4 van een vriend die ik ernaast heb gehouden).

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Wat voor problemen met WiFi heb je precies? Ik heb het probleem dat hij WiFi kanalen wel ziet maar geen of nauwelijks verbinding meer maakt. Dit gebeurt meestal als het apparaat zo'n 3-4 dagen aanstaat. Een reboot lost het op, maar het is wel vervelend.
Hij ziet de netwerken wel en verbindt er ook mee alleen hij doet het gewoon niet dan. Het is maar bij een paar netwerken en rebooten werkt niet altijd (soms wel, maar vaak ook niet). Het wisselt vaak een beetje of hij wel of geen verbinding maakt met een netwerk, maar er is nu 1 netwerk waar ik helemaal niet mee kan verbinden en dat is die bij mij thuis dus dat is wel vervelend. Niemand anders bij mij thuis heeft er verder last van.
stom idee hoor, maar misschien iets met 'wifi regio' ?
Hier in Europa mogen we een paar extra channels gebruiken die in andere delen van de wereld niet mogen. Dus ziet een device wel het wifi netwerk, maar kan hij er niks mee. Gebeurd vaker met custom roms dat hij op US regio staat, en met Cyanogen moet je het ergens kunnen instellen.

Dat gezegd hebbende, ik ken de One Plus niet en het kan compleet iets anders zijn natuurlijk :)
Het probleem is gisteren door mijn vriend opgelost en het lag niet eens aan de telefoon maar aan zijn router instellingen. Ik heb ook even mijn review aangepast. ;) De problemen die ik had met andere netwerken zullen denk ik vooral te maken hebben met het onstabiele internet op mijn kantoor.

[Reactie gewijzigd door Leaux op 25 november 2014 13:53]