Samsung 840 250GB Review

0rbs 20 november 2014, 492 views

Samsung 840 250GB

Na 14 maanden, redelijk licht gebruik (alleen windows partitie + UEFI boot); geen data en geen applicaties ineens controller defect. En dat, net nadat ik het bericht heb gelezen dat 'de traagheid' opgelost kan worden met nieuwe firmware... Zo ver kwamen we dus niet...

Pluspunten

• Snel, heel snel
  • Zeer zuinig

Minpunten

• Controller begaf het, na 14 maanden
  • Traagheid (opgelosbaar met firmwareupdate)

Ik heb deze schijf (de 840 Basic) een 15 maanden geleden aangeschaft om lekker snel met windows 7 en 8 te kunnen werken. Mijn nieuwe moederbord ondersteunde zowel uefi als legacy en met deze SSD beleefde ik dus veel plezier aan een zeer vlot startend OS.

Omdat deze schijf redelijk beperkt is qua omvang (250GB) stonden alle apps en data op andere disks.
Na 14 maanden begaf de controller het... Maar qua garantie krijgen SAMSUNG (en Mycom!) dan weer een dikke 10, want ik kreeg een nieuwe 840 EVO mee met excuses.

Heb jij ook een Samsung 840 250GB?

Kan altijd gebeuren, maar klasse dat je weer een nieuwe hebt. Ging in eerste instantie via Mycom neem ik aan?
Ja.
Mailtje naar mycom, die waren superflexibel. Had inmiddels ook op site van Samsung gekeken, die hebben een goede garantieafhandeling. Met bon en schijf naar een fysieke winkel van Mycom en binnen een kwartier buiten met nieuwe bon (nieuwe startdatum garantie: zeer netjes!) en nieuwe (snellere!) SDD.