Samsung BD-F5100 Review

bverstee 19 november 2014, laatste update op 19 november 2014, 2.029 views

Samsung BD-F5100

Wilde 'm voornamelijk gebruiken voor het afspelen van video via het netwerk, maar kan niet spoelen in videos via het netwerk. Die van mij gaat terug.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Compact
  • Gigabit Lan

Minpunten

• Kan niet spoelen in videos vanaf het netwerk
  • Twonky verbinding wordt vaak verloren

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze Bluray speler kwam ik voor het eerst tegen bij de MediaMarkt op Ekkersrijt (bij Eindhoven), die in november 2014 opende; de aanbiedingsprijs was toen 35 euro, maar ik meende er op dat moment niets aan te hebben, dus heb ik 'm laten liggen.
Enkele weken later besloot ik 'm toch aan te schaffen, maar heb ik er 46 euro voor moeten betalen (Amazon.de).

Ik wilde de speler vooral om films via het netwerk af te spelen.
De speler beschikt namelijk over een Gigabit lan aansluiting, en de rij van ondersteunde bestandsformaten zag er prima uit.
Daarnaast kwam ik over het algemeen positieve reviews tegen, alhoewel ik nauwelijks informatie over de netwerk-support tegengekomen ben.

Eenmaal aangesloten was het eerste dat ik dan ook testte, de ondersteuning voor films via het netwerk.
De speler ondersteunt Twonky (vanaf mijn WD MyBook) en Samsung levert de 'AllShare' software (te downloaden vanaf hun website op de BD-F5100 ondersteuningspagina), waarmee je van elke PC een videoserver kunt maken.

Maar helaas is mijn oordeel over de netwerk-afspeelfunctionaliteit: ronduit slecht.
Videos spelen op zich wel, en tot nu toe ben ik geen videos tegengekomen die niet afspelen.
Maar je kunt bij heel veel videos vanaf het netwerk (WD MyBook) NIET spoelen, en dat vind ik toch wel een zeer gewenste (vereiste) functie.
Alleen bij sommige korte muziekvideos werkte de spoel-functie.

Daarnaast wordt niet opgeslagen waar je gebleven bent in de video: je zult elke keer opnieuw moeten beginnen.

Ook kreeg ik 1 op de 3 keer na het terugkeren naar het menu na het afspelen van een video, een foutmelding dat de verbinding met het Twonky apparaat verbroken was ("apparaat uitgeschakeld" of zoiets).

Ik heb nagekeken of er firmware updates zijn: er zijn enkele updates uitgebracht, maar de speler werd al met de meest recente firmware geleverd.

Het niet kunnen spoelen in films vanaf het netwerk is voor mij de reden om deze speler niet verder te gebruiken.
Deze speler gaat terug.

Heb jij ook een Samsung BD-F5100?

volgens mij werken de pijltjes toetsen op de remote wel om te spoelen in streamed media. Samsung geeft geen reden voor het niet werken van de FFW knop.