Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Teufel Cinebar 11 Review

1ehans 19 november 2014, laatste update op 19 november 2014, 2.003 views

Teufel Cinebar 11

Waardevolle aanvulling op de veelal slechte geluidskwaliteit tv. Handige bluetooth functie en mooi design

Pluspunten

• Prima geluid
  • uitstekende prijs/prestatieverhouding
  • indrukwekkende bassen

Minpunten

• slecht leesbaar display
  • afstandsbediening functioneert moeizaam
  • aansluitingen niet allen even handig

Geluidskwaliteit Score: 5
Deze Teufel Cinebar 11 heb ik onder mijn Philips 49" tv hangen, waarbij de tussenafstand onderkant TV en soundbar slechts 2 cm is. Qua design vind ik dit het mooiste maar dat levert wel wat bedieningsmoeilijkheden op met de knoppen die bovenop zitten.
De soundbar is absoluut een verbetering van het geluid, zeker afgemeten tegen de prijs. Overigens adviseer ik de Duitse Teufel site goed in de gaten te houden want ik heb er 100 minder voor betaal plus een in-ear koptelefoon cadeau terwijl de NL prijs 399 bedroeg.

De bluetooth samenwerking met de bassbox is ideaal en ook de HDMI ARC functie werkt perfect. Als je de soundbar connecteert met de Iphone is de Bluetooth verbinding snel haperend. Ik weet niet of dit aan de Teufel of de Iphone ligt, maar 10 meter gaat zeker niet lukken!

Jammer is de belabberde afstandsbediening. Deze werkt niet altijd direct en door het slecht leesbare display zie je niet of de instructie wordt uitgevoerd. De sterkste lichtstand van de bar is simpelweg veel te gering, of zou feller moeten oplichten bij interactie van de bediening.

Het design vind ik erg mooi, de bar is slechts 57 mm hoog en de diepte is met 70 mm beperkt. Daardoor is de plaatsing onder de TV erg mooi en valt het niet echt op. Voor mij hadden de zilveren tweeter-ringen niet zichtbaar hoeven zijn door het gaas aan de voorzijde maar dat is een detail.

Heb jij ook een Teufel Cinebar 11?