Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX Review

jeroen1984 18 november 2014, laatste update op 9 december 2014, 4.526 views

Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX

Laptop met goede specs voor fatsoenlijke prijs. Krachtige CPU/GPU. Ziet er strak en elegant uit dit in tegenstelling sommige alternatieven met vergelijkbare GPUs.

Pluspunten

• Elegant ontwerp
  • IPS Scherm
  • Krachtige GPU (GTX 860M)

Minpunten

• Prijsverschil tussen model met en zonder SSD
  • Toegankelijkheid HDD/RAM/etc

Gedetaileerde review vind je hier (enkel de 128gb ssd ontbreekt in VN7-591G-74TX): http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html

Toegang tot de HDD en RAM: https://www.youtube.com/watch?v=nl8dd7R555s

Heb jij ook een Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX?

Vraagje, die SD kaart lezer. Past je SD kaart daar totaal in? Of half weg?
hij steekt ongeveer 1cm uit. Er zit trouwens standaard een vulplaatje in om te voorkomen dat er stof in je laptop komt
Thanks voor t antwoord, jammer dat t niet netjes is weg gewerkt.
Voor de duidelijkheid: vulplaatje gaat er wel compleet in, de SD kaart niet.
Ik kan de vulplaatje niet deruithalen?? Ik probeer het in te duwen lukt niet erafte trekken lukt ook niet??
Ik heb deze week deze laptop aangeschaft en heb er net een M2 SDD in gedaan(Samsung XP941 128GB)
De SSD kan er maar op 1 manier in maar de laptop ziet hem niet, ik heb al wat zitten googlen maar daar werd ik niet veel wijzer uit.
Enige ervaring hiermee?
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik weet niet of je er al achter bent, maar volgens mij heeft dit te maken met het feit dat je een PCI-e 2.0 x4 uitvoering hebt gekocht, en deze laptop alleen een SATA uitvoering ondersteund.

Dat is iets waar je wel goed op moet letten of je een SATA M2 of een PCI-e M2 kan toepassen.
Thanks voor het delen van deze info Cryptos!
Anthony, ik heb er geen ervaring mee, ik heb zelf de 2,5" HDD vervangen zonder problemen. Je zou kunnen zoeken of je vraag kunnen stellen op Notebookreview.com. Volgens mij heb je je antwoord daar sneller dan op het forum hier.

Zou tof zijn als je even laat weten wat de uitkomst is aangezien ik ook aan een dergelijke upgrade zit te denken.
Is er ruimte voor een extra hdd of ssd? en op hoeveel rpm draait te huidige hdd?
Gr. Rick
ps. bedankt voor je review
Hoi Rick, er is ruimte voor een 2,5" HDD (in gebruik) en een M2. SSD (vrij).

Deze schijf zat in het 2,5" slot:

Ik heb zelf de SSHD meteen vervangen door een SSD die ik nog had liggen. Dit maakt echt een wereld van verschil... Je moet niet te veel van die 8gb ssd cache verwachten...
Hoi, hoe ervaar je het Touchpad? Die zijn wat zou af en toe wat haperen volgens notebookcheck en minpunt zijn. En wat vind je van het toetsenbord?

Hoe is verder de ontvangst signaal van de wifi?

Ik zit te twijfelen tussen deze en de Asus N551JK, maar die kan niet een m2 SSD herbergen, wat natuurlijk de snelheid verhoogd. Bij de Asus moet ik dan meteen de schijf vervangen (of die in een craddle stoppen). En die heet natuurlijk een GTX850 ipv de GTX860 en dus wat minder vloeiend evt wat spellen kan afhandelen
Hoi Rog, ik gebruik meestal een externe muis, vind een touchpad maar ondingen. Maar de touchpad doet het prima. Ik heb in ieder geval nog geen haperingen ervaren.

De toetsen van het toetsenbord zijn glad en vlak en daar moest ik in het begin heel even aan wennen. Daardoor heb ik soms heb ik wel eens de verkeerde toets te pakken. Maar ik vind het niet echt storend. De backlight is ook best wel fijn.

Ik heb geen problemen met de wifi gehad. Werkt gewoon goed.

Ik heb zelf ook even getwijfeld tussen deze en de N551 maar ik had gelezen dat de gtx860 echt een grote verbetering is. Ik mis zelf de dvd-rom niet en vind deze laptop mooi slank. Ik ben er echt wel happy mee. :-)
voor iedereen die problemen heeft met het in slaapstand gaan van de wifi van deze laptop: nieuwe driver opzoeken bij Intel. Niet automatisch laten zoeken en ook niet de driver update utility gebruiken.
Hy kan iemand mij helpe...Ik kan de vulplaatje van de sd kaartlezer niet deruithalen?? Ik probeer het in te duwen lukt niet erafte trekken lukt ook niet??

[Reactie gewijzigd door b3nno op 18 juni 2016 19:00]

Je zou hem er wel degelijk uit moeten kunnen trekken. Dus niet indrukken: trekken! Het is inderdaad lastig om grip te krijgen maar hij is te verwijderen.

[Reactie gewijzigd door Craftop op 28 juni 2016 09:13]