Specificaties 6,8" E-Paper touchscreen met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Aura HD Zwart Review

Shootingstar 17 november 2014, 548 views

Kobo Aura HD Zwart

Deze ereader is wat weergave betreft een prima reader. Het inlezen van eigen boeken is knudde je krijgt alles door elkaar te staan en moet alles opnieuw "in boeken kasten" zetten het ding is totaal van de kaart en reageert dan niet meer. Heb hem sinds introductie, miskoop.

Pluspunten

• Bouw is prima
  • Beeldscherm heel goed
  • Verlichting uitstekend.
  • Accuduur goed

Minpunten

• Boeken inlezen wordt op een heel rudimentaier manier ondersteund
  • Feed-back bij een probleem NUL men lijkt zelf niet te weten hoe hij werkt.
  • Ondersteuning sd card niet goed. Documentatie zwak.
  • Boekenkasten syteem uiterst zwak en niet goed te beheren
  • Inleeslijst wordt na het plaatsen in de boekenkast niet gewijzigd
  • Namen van ingelezen boeken zijn niet consistent en nemen hele rare vorm aan.
  • Klaagt voortdurend dat mijn SD kaart niet goed (Fat32) geformateerd is, maar leest de boeken dan wel.
  • Na inlezen van boeken gaat het systeem verwerken........ 3 dagen!

Veelzijdigheid Score: 1
Ik heb dit produkt meteen na de introductie gekocht. Helaas het was de miskoop van het jaar.

Ik gebruik al jaren e-book readers , dit was mijn derde. Lees dagelijks gemiddel zeker 1 uur per dag. Ik beschikte al over een flink aantal boeken en behoor tot de mensen die boeken steed opnieuw weer lezen. Mijn gewone boeken vielen op het laatst uit elkaar. Ik heb daarnaast nog wel 300 boeken, waarvan ik geen e-reader versie heb, terwijl er vorig jaar 2 tonnen met boeken hier de deur zijn uit gegaan. Ik lees veel engels en duits omdat de boeken daar veel goedkoper zijn en er veel meer keus is. Mijn vorige reader was een eenvoudig exemplaar, maar het werkte uit de kunst, afgezien van een enkele reset zo af en toe, als ik eens te ssnel een aantal knoppen had ingedrukt. Helaas gaf hij de geest.

Dit produkt is grafisch geweldig, ook de nachtverlichting is een heel goede vondst. De ontwerper hebben heel goed hun best gedaan, maar de programmeurs en managers hebben het verprutst. Het beheer is een uiterst traag gedrocht, waarbij niet nagedacht is, en men geprobeerd heeft het wiel opnieuw uit te vinden. Wat ik daarmee bedoel is het volgende. Kobo werkt met een systeem van boekenkasten. In plaats van een map te gaan herbenoemen als boekenkast heeft men een ander systeem bedacht. Waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk kan. Je moet een boekenkast maken en daarin je boeken plaatsen! Ik dacht dat we zouden lezen, voor computeren heb ik andere apparatuur!

Door dit gehannes, wordt het inlezen van eigen boeken een groot probleem. Als je flink wat boeken wilt inlezen, kom je de volgende problemen tegen. De documentatie is rudimentair. Het systeem kent je SD kaart niet. Het systeem doet een poging om alles in te lezen, dat kan zo maar 3 dagen duren zonder knipperen of melding of wat dan ook. Ik kwam er achter, toen ik het ding gefrustreerd na enkele uren terzijde had gelegd en enkele dagen later nog eens keek. Waarrempel hij werkte toch. Inmiddels had ik al eens gemaild met KOBO en werd met de bekende kluit het riet in gestuurd. Klaarblijkelijk was er bij de ondersteuning niemand die het ding eens aan de tand had gevoeld. Dan komt het volgende probleem. Kobo fabriceert een hele lange lijst met al jouw boeken die hij ingelezen heeft, met allerlei onleesbare onzin, waar je van afvraagt waar hij dat weg heeft. Dan moet je alle boeken nog in een boekenkast gaan zetten. Het leuke hierbij is, dat de boeken in de lijst blijven staan ook al heb je ze in de kast gezet. Kobo wil zijn klanten totaal ontmoedigen om er eigen boeken op te zetten. Daarnaast komt het ding telkens weer op met de mededeling, dat ik mijn sdcard niet FAT32 geformateerd heb en dat spoorslags moet gaan doen. Pardon, hoe kon hij hem dan inlezen en hoe leest hij de boeken nog steeds gewoon, is dat niet vanaf de SDcard? Heel irretant. Volgens mij hebben die programmeurs en managers van KOBO nog nooit een boek gelezen met een reader, op een ander manier is dit gklungel niet te verklaren.

Het ding ligt nu grotendeels bij mij in de kast. Ik gebruik hem alleen nog bij vliegen (vanwege het stroomgebruik) en dat is maar enkele keren per jaar. Ik lees nu met een kwalitatief goede tab en dat gaat prima, zo goed, dat mijn echtgenote ook een kleintje wilde hebben en ook aan het lezen is geslagen. Het voordeel is verder, dat je dan ook Amazon en Google boeken kunt lezen, en niet alleen afhankelijk bent van de dure KOBO boeken.

Heel jamer grafisch geweldig , het internet hadden ze er wel af kunnen laten want browsen is heel, heel matig, maar ja, het moets een reader worden en geen browser, dus daar kan ik nog wel mee leven, het is er natuurlijk om dure boeken te kopen bij KOBO (er staat ook KOopBOeken en niet LEesBOeken). Jammer datwas mij ontgaan.

Heb jij ook een Kobo Aura HD Zwart?

Ik kan me totaal niet vinden in je review. Ik heb dezelfde reader en gebruik Calibre voor het beheer van mijn boeken. Ik vind het een ideale reader!
Ik heb een Glo, en gebruik ook Calibre. Ik heb het ding nu anderhalf jaar, zonder een centje pijn.
Probeer het dus eens via Calibre.
Dit is niet echt een review maar meer een rant over de Kobo Aura HD. Ik kan mij net als Master FX en Kevin33 totaal niet vinden in je bevindingen. Ik gebruik zelf inderdaad ook Calibre om mijn boeken mee te managen. (Vreemd om voor iemand die veel leest dat die geen gebruik maakt van dit programma, beter is er niet IMO). Geef Calibre een kans en dan denk ik dat de Kobo ook jou zeer goed gaat bevallen!