Arctic Accelero Hybrid II 120 Review

JKMH 19 december 2014, 1.295 views

Arctic Accelero Hybrid II 120

Deze GPU waterkoeler presteert zeer goed! Ook met zware overklocks koelt hij de videokaart nog erg goed. De prijs is daarbij erg netjes met 70,-

Pluspunten

• Prestaties zijn goed
  • Simpele montage
  • Strak ontwerp
  • Koelpasta aangebracht
  • Compatible met veel GPU's
  • Goedkoop
  • Fan regelbaar 7V/12V

Minpunten

• Handleiding niet altijd even duidelijk
  • Niet geschikt voor Asus DC2

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4

Welkom bij de product review van de Arctic Accelero ll 120! Ik wil graag alvast Jonas van Arctic bedanken voor het sturen van deze sample!

Hier vind je de inhoudsopgave, zo kun je snel naar een volgend paragraaf "jumpen" die je zoekt!

Unboxing
High Resolution Foto's
Credits
Suggesties

Terug naar boven!

Welkom bij de review van de Arctic Accelero Hybrid II 120!
Een gedetailleerde & grondige geteste review van het product!

De Accelero ll 120 in een behuizing gemonteerd

De Accelero ll 120 op de GTX 970

Hier de 120MM grootte radiator van Accelero ll 120

Zijaanzicht van de GPU i.c.m. Accelero ll 120

Backplate van de Accelero ll 120 op GPU

Zijaanzicht van de backplate

Ingezoomde foto van de montage backplate

Standdaard Heatsinks VRM's Twin Frozr V

Waterblok afmetingen (in millimeter): 120 x 150 x 25
Koperen blok afmetingen (in millimeter): 70 x 70 x 28
Backplate afmetingen (in millimeter): 218 x 98 x 23

Terug naar boven!

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je deze waterkoeler aan zou kunnen schaffen:

- Videokaart blijft koeler.
- Stiller
- Geen rondhangende warmte in je kast.
- Werkt beter als stock cooler.
- Meer ruimte voor een overclock dan een luchtkoeler.

De reden dat ik voor deze koeler ben gegaan is omdat ik mijn videokaart nog meer wilde overclocken dan de standdaard. Deze koeler heeft mij daar perfect bij geholpen. temperaturen volgen later in deze review.

Terug naar boven!

Deze GPU koeler past op erg veel videokaarten, zowel op NVIDIA als op AMD. Hier volgt een lijst.

Nvidia GeForce:
GTX 980, 970, Titan (Black),780 (Ti), 770, 760(Ti), 680, 670, 660 (Ti), 650 (Ti boost), 580, 570, 560 (Ti,SE), 550Ti, 480, 470, 465, 460(SE), GTS 450, 250, 240 (OEM)

AMD Radeon:
R9 290(X), 280(X), 270(X),R7 265, HD 8870, 7870(XT,GHz), 7850, 6970, 6950, 6870, 6850, 6790, 5870, 5850, 5830, 4890, 4870, 4850, 4830, 3870, 3850, 3690

De Arctic Accelero Hybrid II 120 is alleen compatibel met grafische kaarten die niet breder zijn dan 98MM.

Er zijn ook uitzondering voor kaarten die niet compatibel zijn, bijvoorbeeld:
ASUS DirectCU II R9 290, GTX780-DC2OC-3GD5

Als uw videokaart volgens deze lijst compatibel is, zal u geen enkel probleem hebben met de montage van de koeler. De koeler is gemakkelijk te monteren.

Terug naar boven!

Uiteraard heb ik de kaart flink getest om te kijken wat de maximale temperaturen zijn met de oude en nieuwe koeler.

Programma: Valley
Instellingen: Ultra HD
Resolutie: Full HD (1920 x 1080)

Overklok instellingen

Core Voltage (mV): +87
Core clock: +150Mhz
Memory Clock: +100Mhz

Maximale temperaturen met -en zonder overklok

Terug naar boven!

Klik Hierrrrr voor de High Res Foto's!

Terug naar boven!

De Arctic Accelero Hybrid II 120 is een aanrader als je wilt upgraden van een luchtkoeler naar een waterkoeler. De prijs is erg netjes met 70,- voor deze koeler, met deze prestaties.

Terug naar boven!

Deze review is gemaakt in samenwerking. Als u het profiel van Jamal wilt bezoeken klik dan hier.
Dankzij onze samenwerking kunnen wij een een hele gedetailleerde en nette review geven. We hopen dat u van deze review heeft genoten!

Terug naar boven!

Vind je deze review leuk? Reacties zijn altijd welkom! Dit geeft mij meer motivatie om door te gaan met het maken van reviews. Opbouwende kritiek is altijd welkom! Meer reviews van ons zien? Klik dan op de namen hieronder:

- Reviews van Dennis
- Reviews van Jamal

Heb jij ook een Arctic Accelero Hybrid II 120?

Hoi ik heb je goede review gelezen. Zag de resultaten wit is idle en rood is onder load? als ik zo kijk

Ziet er netjes uit dan voor temperaturen. Zelf heb ik 2 gtx 780 series. Van asus direct cuii
zoals iedereen vraagt en tegen aanloopt
Wat zijn de vrm temperaturen? Als je deze kan aflezen als ik mag vragen.
Ik zat zelf eerst op de nzxt g10 tekopen of de corsair hg10 n1 als deze goede resultaten geeft.

Mvg dutch_m

[Reactie gewijzigd door dutch_m op 18 december 2014 03:14]