Samsung Galaxy Trend plus Zwart Review

michiel_vD 16 november 2014, 551 views

Samsung Galaxy Trend plus Zwart

Handzame, compacte smartphone, prima prestaties, zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Handig formaat
  • Scherp beeld
  • Robuuste bouw

Minpunten

• Relatief weinig intern geheugen
  • Rand wordt snel kaal

Heb deze telefoon zo'n acht maanden in gebruik en ben er nog steeds zeer over te spreken. Ik heb de 'gave'om smartphones snel in waarde te laten dalen; vaak duurt het niet langer dan een dag voor hij valt en de eerste kras zit er al op. Toen ik dit toestel bestelde besloot ik het anders te doen: Hoesje erom, een week nadat ik hem had kon ik er zo'n mooie flipcase voor bestellen wat natuurlijk nog handiger was dan het oude Converse insteekhoesje waarin er eigenlijk nog vuil bij kon komen. Helaas is het hoesje weg, er was een scheur in gekomen waardoor de telefoon er gemakkelijk uitviel, maar het toestel ziet er nog goed uit. Alleen de rand is op de hoeken beschadigd omdat de flipcase daarop klemde. Het scherm heeft nauwelijks goed zichtbare krassen, en dat na een zomer vol strand en dus ook schurend zand! Ook heb ik vaak met het probleem te maken dat mijn smartphones zo gauw traag worden; de hele dag appen, snappen,facebooken en instagrammen zijn natuurlijk ook flink wat inspanningen voor zo'n apparaatje. De Trend Plus heeft weinig last van vastlopende apps of trage Android. Een nadeel is wel het weinige interne opslaggeheugen... 4 GB lijkt veel, maar als ik bij de instellingen de opslaggegevens bekijk staat daar dat 1,82 GB al in beslag wordt genomen door Android. Dan houdt je nog zo'n 2 GB over en met de vele foto's, muziek en filmpjes die je toegestuurd krijgt en maakt is dat snel gebruikt. Een geheugenkaart is dus echt nodig, en als je zo nu en dan de bestanden overzet zal de melding weinig opslag beschikbaar niet snel in beeld verschijnen. Dan het beeldscherm; mooi scherp, geen AMO LED maar wel heldere, warme kleuren. In de zon kan je het halve scherpte nog redelijk zien, maar zijn de kleuren minder levendig. Je hebt een goede kijkhoek dus hoef je het toestel niet per se recht voor je te houden. De camera's, zowel front als back doen prima dienst. De flitser voor de back camera is niet te fel, dus geen overbelichte foto's en die zijn ook nog eens in een hoge resolutie; een 'breedbeeld' foto heeft een resolutie van 560x1536. Video's zijn ook HD: 1280x720. de frontcamera maakt foto's van 640x480, met die camera film ik niet maar neem aan dat die resolutie 480x320 is (Gokje). Conclusie: Goede smartphone voor een prima prijs.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Trend plus Zwart?