Specificaties 2.0-kanaals met 70W versterker - Bekijk alle specificaties

Denon PMA-520AE Zwart Review

michiel_vD 16 november 2014, 1.336 views

Denon PMA-520AE Zwart

Goede, mooie versterker. Geluid is kwalitatief zeer hoog, Krachtig en ook helder. Strak design en alles voelt ook sterk aan. No-nonsense, heeft wat ie moet hebben en het werkt.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Overzichtelijk, strak design
  • Snel in gebruik te nemen, no-nonsense

Minpunten

• Geen uitschakel-vertraging op voedingsknop

Geluidskwaliteit Score: 5
Heb de versterker nu een week in huis en ben er nog net zo blij mee als toen ik hem voor het eerst aanzette. Het geluid is van zeer goede kwaliteit, ik hou van een volle en stevige bass maar op zo'n manier dat de hoge tonen er niet onder lijden. Deze versterker weet daar raad mee: Ook al draai je de bass helemaal open en laat je de treble-knop in het midden, de hoge tonen zijn nog helder. Het aansluiten is ook heel simpel; RCA-kabels in de ingangen, luidsprekersnoer op 10 mm strippen en in de luidsprekerklemmen vastdraaien. Stekker in het stopcontact, voedingsknop aan, de goede input selecteren en je kan gaan genieten. Ook een mooie functie is 'Source Direct', dan gaat het geluid als het ware rechtstreeks naar je luidsprekers. Of je het geluid dan goed genoeg vindt is natuurlijk aan jezelf en je moet er ook een goed stel luidsprekers voor hebben, zelf vind ik het wel fijn om de bass wat hoger te zetten bij de Studio de Schop luidsprekers die ik er op aangesloten heb. Dit dan wel met de Loudness ingeschakeld zodat ook de hoge tonen wat extra versterkt worden. Enig minpunt: Als je de versterker via de voedingsknop uitschakelt, is er geen uitschakel-vertraging wat een plop veroorzaakt. Voor de rest niks geen gebreken. Mijn conclusie: zoek je een versterker die gewoon goed geluid levert zonder allerlei extra functies die je eigenlijk niet nodig hebt? Dan is deze versterker mijn aanrader!

Heb jij ook een Denon PMA-520AE Zwart?