Aerocool DS Cube Black Edition Closed Review

Scoobie2002 14 november 2014, laatste update op 14 november 2014, 599 views

Aerocool DS Cube Black Edition Closed

Mooie toegankelijke kast die prima in een huiskamer kan staan. Pas wel op met de grootte van de voeding.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor koeling
  • Stil
  • Bediening bovenop de kast
  • 200mm fan!

Minpunten

• Let op met grote maten van voedingen
  • Geen

Ik heb deze kast voor een HTPC-game opstelling gekocht. De kast moest in de huiskamer komen te staan en dus vrouw-proof zijn. Looks, geluid en gebruikersgemak zijn dus belangrijk.

Ik ben zeer tevreden over de kast. De kast heeft zeer goede koelingsmogelijkheden. Voor waterkoeling is bovenin de kast een speciale ruimte ingebouwd. Je krijgt er ook een speciale roosterkap bij waarbij luchtafvoer naar boven mogelijk wordt. Je vervangt de huidige dichte bovenkap simpel door een schuifje met de roosterkap. Alles ziet er gelikt uit.
Zelf heb ik een luchtkoelings oplossing gemaakt. Het geluid is echter nauwelijks te horen. De casefan van 20cm is zo stil als maar kan. Het enige dat ik nog hoor is een stille zoem van de grafische kaart; goed luisteren, dan hoor je em wel.

Bovenop zitten van elk twee usb 2 en usb3 aansluitingen. Daarnaast hoofdtetelefoon, microfoon, de resetknop en uiteraard de aan/uit knop. Dit alles maakt de kast simpel te bedienen als deze laag staat (zoals het bij mij de bedoeling is).

Het mobo bevestig je met (veel soorten) bijgeleverde boutjes. Omdat het mobo horizontaal in de kast ligt en de klep van de kast er boven uit kan, is de installatie ervan een eitje. Ook de enorme koeltoren op het mobo past er goed in. Qua airflow lijkt het alsof de bouwer hier rekening mee heeft gehouden.

De kast heeft veel mogelijkheden om de diverse kabels door de kast te geleiden zodat de airflow maximaal blijft. Ik ben zelf meer het type van in elkaar zetten et voila.... Maar dit nodigde mij zeker uit om de kabels eens netjes te geleiden.

Met de aankoop van de grafische kaart moet je rekening houden met de lengte van de kaart. De kaart (radeon r9) past prima langs mijn koeltoren. Met langere kaarten kan je de drive bays bovenin de kast er uit halen.

Ik heb er zowel een ssd als een hdd in geplaats. De installatie verliep simpel en snel.

De installatie van de voeding was bij mij nogal precair. Ik had een bequiet 750w gekocht die qua maat leek te passen. De maat van dit soort voedingen is groter omdat het onder meer een grotere fan in zn kastje heeft. Je moet de voeding in deze kast er inschuiven met kabels eraan. Dat ging bij deze voeding niet. Ik heb dus de kast van binnen iets (met de ijzerzaag) aangepast. Mijn eerdere voeding van 400w ging er trouwens als een zonnetje in.
Van de aanpassing zie je uiteraard van buiten niets. De kast is er niet zwakker op geworden ofzo. Het is echter wel het enige aandachtspunt die ik (naast de maat van de grafische kaart) die ik jullie wil meegeven.

Al met al zou ik deze kast zo weer kopen! Echt een topper. Ik zou dan wel extra alert zijn op de maat van de te kopen voeding.

Heb jij ook een Aerocool DS Cube Black Edition Closed?

Wat is de formfactor van de 750w voeding dan? En de 400w?