Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Alpha Goud Review

gielguner 13 november 2014, laatste update op 13 november 2014, 1.454 views

Samsung Galaxy Alpha Goud

veel plussen 2 nadeeltjes!

Pluspunten

• camera
  • goede bouwkwaliteit
  • grootte

Minpunten

• batterij is gewoon te klein voor deze cpu set
  • fingerprint werkt onwennig ( als elke samsung )

De Samsung alpha een kleiner toestel met een 4,7" scherm met 312ppi.
Waar ik echter meer nieuwsgierig naar was was de befaamde octacore in een kleinere handset.

Persoonlijk heb ik echter niet de grootste handen, mijn vorig toestel was een LG G2 waar ik het probleem had dat het soms te groot was voor met 1 hand makkelijk te bedienen.

Design
Samsung maakte bij de Alpha eindelijk de keuze om iets anders als goedkoop aanvoeldende plastic te gebruiken.
Door het aluminium frame voelt het toestel zeker en vast solide. De grootte maakt dat het weer goed en makkelijk toegankelijk is. De toesten staan op de bekende plaatsen (links volume rockers rechts lock knop en onderaan de home knop met de fingerprint )
De fingerprint.... Dit werkt echt immens slecht tov de Iphone. je moet een beweging maken naar onder toe om heel je vinger te laten herkennen. Ik heb mijn duim er op 3 verschillende manieren in staan (dit is ook het max van het aantal afdrukken) en soms moet ik er nog 4 of 5x over gaan.
Het kan ook zijn dat dit eerder een gewoonte moet worden om de techniek wat onder handen te krijgen.

Scherm
Het scherm heeft een grootte van 4,7inch met een resolutie van 720 x 1280 wat een ppi geeft van 312.
De resolutie mocht wel iets hoger zijn zeker als je teksten bekijkt kan dit opvallen, persoonlijk vind ik het niet storen doordat het een relatief klein scherm is.
Samsung heeft er echter wel een AMOLED in geplaatst. Iedereen weet dat Samsung al eens te ijverig durft zijn met de kleuren waardoor deze niet echt realistisch lijken.
Dit kan je wel aanpassen in de instellingen waardoor de kleuren dan weer oké zijn.
Helderheid is ruim voldoende ook in de directe zon.

hardware
De octa core. 1 cpu van 4x 1,8 Ghz en 1 cpu van 4x 1,3 Ghz.
Bij laag verbruik schakelt het toestel 1 core in. Bij iets intensiever de 4.
Bij heel intensief draaien deze alle 8 ( byé byé battery ).
Het schakelproces is goed uitgedacht en maakt dat het toestel keer op keer vlot werkt.
Weet wel dat je met een batterij van 1860Mah niet veel op heel intensief zal kunnen draaien :*)

Software
Samsung heeft een prachtige skin! alles is mooi en vlot uitgewerkt in het notification center bevind zich een knop snel verbinden. Dit vind ik een fantastische optie bv in de auto stappen hierop klikken en voila.

Het menu voor de instellingen is echter wat zoeken. Echter als je de instellingen veranderd naar een tabbladweergave is het plots een pak duidelijker.

De optie privéstand is een leuke toevoeging.
Daardoor kan je kiezen tussen individuele foto's films apps etc etc die je kan weglaten voor vrienden die je toestel in hun handen hebben. Pas bij het inloggen in de privéstand krijg je deze documenten terug zichtbaar.

Ik ben er gek van!
Prachtige skin toffe gadgets snel goeie camera alles op en aan

Mits je wel de mogelijkheid hebt om af en toe eens bij te laden
(eventueel met een draagbaar ladertje)

Bij vragen shoot ^^

Heb jij ook een Samsung Galaxy Alpha Goud?

Reviews door de redactie

De befaande octa core.
Vanwaar "befaamd" want ja hij is snel maar zeker geen pottenbreker in het veld van de SoC's op het moment. Oh en de resolutie is 1280×720 ;)
Mijn excuses.
Dit is mn 1é review dat ik doe :p

de resolutie is aangepast.
En ik had op diverse forums toch al redelijk veel reacties vragen en meningen zien voorbij gaan over de cpu.