Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP PhotoSmart 6510 e-All-In-One Review

di_bosco 13 november 2014, 761 views

HP PhotoSmart 6510 e-All-In-One

Prima apparaat, maar na een tijd ineens geen zwarte inkt meer. gelukkig nu een oplossing

Pluspunten

• veelzijdig

Minpunten

• gedoe met zwarte inkt

Ook ineens geen zwarte inkt meer uit je HP printer? Na het verwisselen van de zwarte cartridge doet ie het ineens niet meer. Ook niet na uitgebreide reinigingsprocedures, of weer een nieuwe originele HP cartridge...... Het probleem is dat residuen van de zwarte inkt achterblijven in de spuitmondjes van de printerkop (en bij de 6510 is die er niet eenvoudig uit te halen weet ik uit ervaring).

Eindelijk heb ik nu een oplossing: neem een oude zwarte HP-cartridge en boor een gaatje bovenin (ongeveer ter plekke van de QR-code); met een spuitje kun je er vervolgens Isopropyl-alcohol (IPA) in spuiten (het gaatje moet dus groot groot genoeg zijn voor dat spuitje). Plaats deze cartridge vervolgens in de printer.
(nb. spuitjes en IPA zijn bij de apotheek te koop; evt. te bestellen)

Maak vervolgens een tekstbestand (Word of ander programma); vul 1 A4 met karakters en druk op print; in het afdrukmenu kies eigenschappen (naast je printer); onder de tab papier/kwaliteit kies geavanceerd; bij afdrukken grijstinten selecteer 'alleen zwarte inkt' en kies voor beste bij kwaliteit output. print vervolgens een flink aantal exemplaren. Op een gegeven moment is de printerkop doorgespoeld en kun je je gewone cartridge weer terugplaatsen; je moet dan wel het eerder gemaakte bestand nog een flink aantal keer printen totdat je ziet dat hij het weer doet.

Veel succes er mee en laat even weten of dit bij jou ook werkt.

Heb jij ook een HP PhotoSmart 6510 e-All-In-One?

Ik ga dit vandaag proberen en laat je weten of het gelukt is. Zou fantastisch zijn!
Kun je me misschien uitleggen waar de QR-code zit?