Scythe Ultra Kaze DFS123812H-3000, 120mm Review

RTBM 12 november 2014, 221 views

Scythe Ultra Kaze DFS123812H-3000, 120mm

Lees de uitgebreide review van mij over deze Monsterlijke fans!!!!

Pluspunten

• Gaan Hard
  • duurzaam
  • komen met molex aansluiting

Minpunten

• Fans zijn dikker
  • geen sleeve om de bedrading

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 1
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Hoi,

Ik heb deze Fans (twee stuks) als vervanging voor de standaard
fans van de thermaltake water 2.0 extreme gekocht. Die standaard op 2000rpm lopen. De Ultra kazes zijn 3000rpm zoals beschreven staat.
Ik moest wel op het moederbord de instelling pwm fan naar dc fan instellen, DOEN VOORDAT JE ZE VERVANGT!
Nu ik 1000rpm meer heb koelt het allemaal aanzienijk beter, Mijn asus crosshair v formula z mobo heeft software bijgeleverd zodat ik niet meer de bijgeleverde software van Thermaltake hoef te gebruiken, het profiel, 'silent' is uitermate geschikt voor everyday use, echt STIL en moet er wat gebeuren, video editing of games dan zijn de profielen 'turbo' en 'user' voor alle horse power in te stellen. Als ze op 3000rpm zitten dan schrik je de eerste keer hoe hard ze gaan, dit zijn echt monsterlijk snelle fans.

Heb jij ook een Scythe Ultra Kaze DFS123812H-3000, 120mm?

'silent' is uitermate geschikt voor everyday use, echt STIL
In welke kast heb jij ze gebruikt, want ik was opzoek naar power fans. Later wilde ik kijken of ik ze voor een stille PC kon gebruiken maar zelfs op laagst draaiende toerental (700 uit mijn hoofd) waren ze toch vrij luidruchtig en goed hoorbaar over mijn pricewatch: Fractal Design Silent R2, 120mm op 1200 rpm.

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 12 november 2014 17:02]

Hoi ,

Ik heb een Coolermaster haf x en die is best groot, ken je vast wel.
zou wel goed kijken of je de ruimte hebt en ook met betrekking tot jou moederbord, want die fans zijn toch wel 4cm dik ongeveer. 3,8cm om precies te zijn.

Qua geluidsniveau zou ik me niet druk maken, de reden dat je voor deze fans kiest heeft toch een beetje te maken dat geen dure watercooling set wil kopen die je zelf helemaal in elkaar moet zetten.. Ik heb dus ook een pre fill setje en nu dus die fans vervangen, ik zit er 10 graden onder nu! echt master!