ViewSonic VP191s Review

Thyzz 30 juni 2005, laatste update op 30 juni 2005, 485 views

ViewSonic VP191s

Pluspunten

• Zeer scherpe beeldkwaliteit
  • Geen merkbare ghosting
  • hoge helderheid en contrast
  • Goede kleuren
  • All meegeleverde bekabeling is van goede kwalitiet

Minpunten

• handleiding staat op CD

Mijn ervaringen met de Viewsonic VP191s (ondanks dat hier 20ms staat is het een 8ms GtG scherm)

Vorige scherm
Mijn vorig scherm was een Philips 107s 17" CRT, daarnaast werk ik op mijn werk met een HP 17" LCD (TN-panel) en hebben we hier thuis ook nog een 15" TFT (TN) Samsung

Bijzonderheden
Opvallend is dat er echt alles wordt bijgeleverd (3 goede kwaliteit kabels 1 DVI, 1 VGA, 1 AC).
Dat dit scherm heel eenvoudig kan schakelen tussen de verschillende input signalen, waardoor ik meerdere PC's op het zelfde scherm kan aansluiten zonder dat ik daarvoor een switch moet aanschaffen.

Kleurweergave/Beeldkwaliteit
Kleuren zijn gewoon prima, ten opzicht van de 17" CRT is de kleur zelfs beter (maar die monitor was niet helemaal fris meer) Ook ten opzichte van de 15" tft is de kleur weergave duidelijk een stuk beter.

Ghosting
Ik heb gisteren en vandaag een beetje lopen kloten met UT (classic), GTA San Andreas, Day of Defeat en CouterStrike Source. En ik moet zeggen dat ik zonderproblemen heb kunnen spelen. Dus wat mij betreft geen enkel probleem om dit scherm als gamescherm te gebruiken.

Contrast & helderheid
Het scherm is veel te helder als het van de fabriek afkomt... Ik heb de helderheid met de helft terug geschroefd, op vallend is ook dat ik op mijn CRT 9300K kleuren had ingesteld, en nu maar 5400K en ik heb de zelfde kleur resultaat. 6500K en 9300K vind ik veel te blauw

Uniformiteit van het scherm
Ik heb nog geen backlight leakage kunnen ontdekken, en wat mij betreft is het scherm behoorlijk uniform in zijn kleur weergave. Ik kan geen echte verkleuringen ontdekken naar de randen toe.

Kijkhoek
De kijkhoek is wat mij betreft prima, in vergelijking met mijn laptop kan ik VEEEEL meer zien. En ook weer in vergelijking met de LCD op mijn werk (17") en die andere thuis (15") kan ik van veel grotere hoeken nog steeds het scherm lezen.

Bouwkwaliteit/Vormgeving
Ik heb voor dit scherm gekozen juist vanwege zijn dunne rand (heerlijk).
Het scherm voelt heel degelijk aan. Is met geen mogelijkheid meer te verplaatsen als je het eenmaal hebt neer gezet, zonder dat je het scherm helemaal van het bureau moet tillen.
Veel mensen vinden de voet lelijk, wat mij betreft geen probleem. De voet valt toch weg op het zwarte bureau. Daarnaast heb ik liever een degelijke voet, dan een mooie voet. En deze voet is DEGELIJK ;)

De prijs die ik voor deze monitor betaald heb is een stuk minder dan de prijs die op dit moment in de price watch wordt genoemd (voor de Nederlandse shops) ik heb hem uit duitsland gehaald waardoor ik de prijs een stuk schappelijker vond

Heb jij ook een ViewSonic VP191s?