Specificaties 4.1-set met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Samsung HW-H750 Review

chrgra 8 november 2014, 1.130 views

Samsung HW-H750

Wat problemen bij update van de firmware tijdens de installatie. Verder voldoet hij meer dan voldoende

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• update software bij installatie
  • losse adapter

Geluidskwaliteit Score: 4
Doel
Ik ben absoluut geen audiofiel, maar ik wilde nu toch eens wat beter geluid dan de standaard boxen van mijn televisie. Tevens wilde ik fatsoenlijk geluid kunnen streamen.

Onderzoek
Na mij enige tijd ingeleefd te hebben wist ik het zeker. Het moest een soundbar worden met mogelijkheid tot uitbreiding van multiroom.

Volgens de recenties bleven er eigenlijk maar 2 over
De sonos playbar en de samsung HW-H750.

Test
Vervolgens in de winkel een live test gevraagd.
  • De sonos play 5 tegen de samsung wamp-750. Oh wat werd die samsung weggeblazen zeg. Tevens had de sonos een ontzettend mooi design
  • Echter het ging mij om de soundbar. De samsung met sub voor 475 euri (575 - 100 euro retour via Samsung) tegen de playbar zonder sub (699 euri). Hier zie je -mede door de sub- bij de samsung een veel vollere klank. Dit zal ook wel iets met die buisversterkers in de soundbar te maken hebben. Zeker door het prijsverschil ten op zicht van de sonos viel mijn keus dus op de samsung
Installatie
Enfin ik de samsung ingeladen en vol goede moed naar huis.

Uitpakken van de megadoos (ps ik ben nu aan het typen en heb inmiddels geluid. Heerllijk...........)
Teleurstelling 1. De Samsung heeft een externe stoormadapter. In mijn enthousiasme bij de live test had ik dat natuurlijk niet geizen. Heeft de playbar dat ook? Je moet zo een adapter toch maar weer weg zien te werken.
Teleurstelling 2. De update van de software
Nu de app op de tablet installeren installeren en starten maar.
Na veel geruzie met de WIFI en de app besloten om de tablet met bluetooth te verbinden. Dit ging vrij vlug, maar de app wilde keer op keer software installeren op de soundbar. Dit is een vrij lang proces van misschien wel een kwartier. Nadat die klaar was wilde die echter steeds weer hetzelfde. Dan maar de soundbar aansluiten op het bekabelde internet. Dit hielp echter ook niet.
Naar de samsung website gegaan en bij support gekeken. Daar kreeg ik de tip om de soundbar met de powerbutton en de afstandbediening uit te zetten, kabel eruit en kabel erin. Er zou dan een automatische update plaats moeten vinden. KANSLOOS.
Ok dan blijft alleen na 2 uur klungelen alleen nog maar update via usb over....

Kabel eruit, USB stick erin, power erop en aan zetten. En binnen 2 minuten was die klaar! Mutliroom app opstarten en we zijn live!!!!!

Muziek luisteren via radiozenders

Nu even een kwartiertje genieten..... voordat ik verder ga met het aansluiten op de televisie.

Aansluiten op de televisie
Ik heb mijn satelliet ontvanger via HDMI aangesloten op de soundbar en vervolgens een HDMI kabel aangesloten op televisie. Werkt meteen!

Bekabeld netwerk loskoppelen
Bekabeld netwerk losgekoppeld. Schakelt meteen over op de WIFI en bluetooth werkt ook als een zonnetje.

Jammer van de losse adapter en dat het mijn niet lukte om makkelijk automatisch te updaten.
De rest is echter een fluitje van een cent.
Mijn doel was om makkelijk te streamen en een beter geluid uit de televisie krijgen en dat is met deze soundbar ruimschoots geslaagd!
Het geluid ben ik ook super tevreden over. Ik moet wel nogmaals melden dat ik geen audiofiel ben.

Heb jij ook een Samsung HW-H750?