Specificaties Quad core @ 3,2GHz-3,4GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-4460 Boxed Review

Dahley 7 november 2014, laatste update op 10 november 2014, 3.874 views

Intel Core i5-4460 Boxed

Heb deze processor gekocht voor in mijn game systeem. Bewust niet gekozen voor een unlocked processor omdat het voor mij niet mogelijk is om fatsoenlijk over te clocken. Het is een hele vooruitgang tegenover mijn AMD Phenom II X2 560.

Pluspunten

• Intel
  • Lekker snel
  • Niet te duur
  • Wordt niet warm na vervangen stock koeler
  • Doet het prima in een gamesysteem

Minpunten

• Stock koeler kan je beter vervangen

De bijgeleverde koeler vind ik zelf nogal onderpresteren. Daarom heb ik hier een ander blok opgezet. Natuurlijk normaal gezien nogal overbodig voor een processor die gewoon op stock draait en vaak ook idle. Maar gezien de omstandigheden, namelijk omdat het vrijwel altijd warm is op mijn kamer ( ook in de winter) en omdat mijn kast bijna helemaal gesloten is, was dit wel nodig.

Hij draait samen met een MSI Z97-G45 moederbord en 8GB g.skill werkgeheugen waarvan ik steeds vergeet op welke snelheid deze latjes draaien (edit: 1333). Drivers waren makkelijk te installeren.

Heb jij ook een Intel Core i5-4460 Boxed?

Niet dat er iets mis is met de 4460 om te gamen,maar ff wat vragen.

"Bewust niet gekozen voor een unlocked processor omdat het voor mij niet mogelijk is om fatsoenlijk over te clocken."

Wat bedoel je daar precies mee?

Het moederbord die jij hebt ondersteund OC Genie, waarbij je met een simpele druk op een knop automatisch een stabiele overclock zou moeten krijgen.
Heb je geprobeerd over te clocken met een andere proc. op jouw moederbord en het lukte niet?

En : "Natuurlijk normaal gezien nogal overbodig voor een processor die gewoon op stock draait en vaak ook idle. Maar gezien de omstandigheden was dit wel nodig".
Wat zijn dan die omstandigheden?
Hoi,

Ik heb inderdaad bewust gekozen om dit niet te doen omdat ik het überhaupt niet nodig vind om mijn CPU te overclocken, en omdat ik weinig mogelijkheden heb voor een goede koeling. Mijn kast is vrijwel helemaal gesloten met slechts 1 outtake fan achteraan en een klein beetje airflow van de voorkant. (BitFenix Shadow). Maar omdat ik wist dat ik persé nodig ging hebben heb ik gekozen voor een wat meer gesloten kast. Nu zijn er nog steeds zat mogelijkheden voor mij om wel een unlocked processor te gebruiken maar ik vond dit overbodige luxe. Ook heb ik daar helemaal geen geld voor :9

Zelfde geldt voor het vervangen van de stock cooler. Het koelde gewoon niet lekker. En het is vaak erg warm op mijn kamer.

[Reactie gewijzigd door Dahley op 8 november 2014 18:10]

Ik heb ffkes gekeken naar de Bitfenix Shadow.
Daar kun je alleen al aan de voorkant ( intake ) 2 fan's aansluiten.
Stock komt de kast al met 1 fan aan de voorkant, dus nog eentje er bij zou ik zeker doen.
Klopt, ik heb er nu 1 voor en 1 achter. Maar ik vind het fijn om de kast dicht te hebben en terwijl de kast dicht zit is de intake een stuk kleiner door die roostertjes.
Dan zou ik 2 krachtigere fans plaatsen. De kast is er wel zo op gebouwd dat het genoeg lucht naar binnen zou moeten krijgen.
Goed voor je airflow en vergeet niet dat áls je gewone hdd,s gebruikt die ook koeling nodig hebben.Zelfs ssd's varen er wel bij. En je videokaart wil ook frisse lucht.
Ik zou de temps van je videokaart en hdd's eens monitoren. Bv met HWINFO 32/64.
Het is de moeite waard om het lekker koel te houden.
Succes.
Ik zal eens kijken, dankjewel. Ik heb trouwens sinds vandaag twee reference 570's draaien als videokaarten. Deze heb ik kunnen scoren voor een laag prijsje van een collega, om even een jaartje te hebben zodat ik kan upgraden naar iets wat wat meer up-to-date is. Deze hebben inderdaad ook voldoende koeling nodig en ik ben dan ook van plan om te gaan kijken of ik wat meer kan gaan koelen.
Hoeveel graden Celsius wordt deze processor?
Ik zal zo even kijken. Moet dit via RDP doen, zit op mijn werk. Kan voor nu alleen de idle temps geven. Weet trouwens wel dat de koeler op idle zeer weinig hoeft te doen dus dit zal niet zo hoog liggen.

Edit: Alle 4 cores draaien idle op 30 graden. Als je load temperaturen wilt zou je moeten wachten tot vanavond :)

In de review staat dat ik er een ander blok op heb gezet. Dit was ook zo, maar dit is inmiddels weer een stock koeler. Dit omdat ik het blok voor andere doeleinden wil gebruiken.

Na een paar maand gebruik kan ik wel zeggen dat dit voor de prijs een hele goede CPU is met prima prestaties voor een i5. Hij vreet niet te veel stroom en blijft relatief koel. Mijn stock koeler maakt bij een flinke load wel wat herrie, alleen heb ik het idee dat er iets met de fan aan de hand is.

[Reactie gewijzigd door Dahley op 7 januari 2015 14:58]

Okay, geen probleem. Ik zie het wel.
Nog even een reactie, zodat je een melding krijgt ;) zie hierboven
Is deze stock cooler geschikt in de kamer die s'winters koud is en zomers warm?
Wanneer mijn kamer warm is heb ik geen problemen met de temperatuur. Zelfs niet met games die veel vragen van je CPU. Tuurlijk wordt ie heet, maar niet té heet.
Thanks, dan neem ik de stock. Dat scheelt twee tientjes :D