Specificaties 32GB USB 3.0-stick (§0,449 per GB) - Bekijk alle specificaties

Kingston HyperX FURY 32GB Blauw Review

Paul-G 6 november 2014, laatste update op 6 november 2014, 564 views

Kingston HyperX FURY 32GB Blauw

Deze usb-stick is goedkoop en fors sneller dan aangegeven door de fabrikant.

Pluspunten

• Veel sneller dan aangegeven (150 MB/s read ipv. 90MB/s)
  • Relatief klein (6cm lang)
  • Dopje zit goed vast
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• wordt redelijk warm bij gebruik

Bij het zoeken naar een betaalbare usb-stick met minimaal 16 GB aan opslag kwam ik langs deze.
32GB opslag voor §20,- leek mij heel redelijk. Na enig googelen kwam ik een aantal reviews tegen waarbij uit de benchmarks bleek dat deze stick fors sneller was dan Kingston zelf aangeeft.
ervaring
Na de stick te hebben besteld moest ik uiteraard meteen probeeren hoe snel deze stick nou werkelijk is.
Ik heb de snelheid meerdere keren getest door 8 bestanden van elk ongeveer 1,5 GB van en naar de stick te kopiŽren:
HDD naar Kingston max. 60MB/s, gemiddeld 50MB/s
Kingston naar mijn HDD max. 150MB/s, gemiddeld 140MB/s
SSD naar Kingston max. 62MB/s, gemiddeld 58MB/s
Kingston naar SSD max. 160MB/s, gemiddeld 150MB/s
Je kunt dus wel stellen dat dit heel wat hoger ligt dan wat Kingston aangeeft.

Vermeld op de verpakking is 32GB, nu weet de gemiddelde tweaker dat de fabrikanten van opslag apparaten wat anders rekenen met bytes dan zou moeten. De werkelijke opslag is 29,2GB (31.440.502.784 bytes voor wie het exact wil weten :+ )

Afgezien van de hoge snelheid is er niet zoveel bijzonders aan dit stickje.
Een Kunststof behuizing, niet heel groot (6cm lang). Het dopje dat op de connectors beschermt zit goed vast (voorlopig, geen idee hoe dat is na langdurig gebruik).

Dat was mijn review, hebt u nog vragen? ;)

Heb jij ook een Kingston HyperX FURY 32GB Blauw?

Kijk, hier hebben wij wat aan! Een korte review, maar toch goed genoeg om even een belangrijke eigenschap uit te lichten en deze stick boven de grijze massa uit te laten stijgen. +1 :)
Ben het met john eens.

Meer opslag is leuk maar als het flash geheugen en de controllers langzaam zijn dan is er geen lol aan een 32Gbyte of zelfs vandaag de dag 256Gbyte flash stick. Dan moet je ook de snelheid hebben om het leuk te houden.
ik heb wel een vraag zit er ook een activityledje op
Nee, er is geen led aanwezig