Nest Protect Batterij Review

Appie747 6 november 2014, laatste update op 6 november 2014, 811 views

Nest Protect Batterij

Deze rookmelders geven je een vertrouwd gevoel en wijzen je de weg in het donker.

Pluspunten

• Hoogwaardig product
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Meer dan een rookmelder

Minpunten

• Auto-Away niet per rookmelder te regelen
  • Niet goedkoop

Kwaliteit Score: 4
Omdat onze goedkope rookmelders steeds leeg waren, dacht ik te investeren in een goed waarschuwingssysteem. Ik was al bekend met de producten van Nest maar deze zijn sinds kort ook hier verkrijgbaar.

3 rookmelders gekocht bij Coolblue, deze werden op zondag bezorgd dus ik kon je gelijk gaan installeren. (ook een Nest thermostaat gekocht, zie mijn review daarvan)

Ik heb ze opgehangen in de woonkamer, op de 1e verdieping in het halletje tussen de slaapkamers en op zolder in de buurt van de CV-ketel.

Het installeren ging gemakkelijk via de app op de telefoon. Batterijen, 6 stuks per apparaat, zitten er al in.
Het veilige gevoel. Als je 's avonds het licht uitdoet, geeft de Protect even een groen licht, alles veilig. Als je er 's nachts onderdoor loopt gaat even een wit licht aan, net voldoende om je weg te vinden. Naar de WC gaan kan nu prima zonder een lamp aan te maken. Het niveau van deze Pathlight verlichting is in te stellen via de app. Via de app is ook te zien hoe vaak dit pathlight is aangeweest en of er andere meldingen zijn geweest. Dus ook als er niemand thuis is dan zijn incidenten toch te achterhalen. Als er echt iets aan de hand is, krijg je een melding op je telefoon.

De rookmelders hebben dus een bewegingssensor die ook de thermostaat kan helpen om te bepalen of er niemand thuis is en de verwarming lager kan. Dit kun je ook uitzetten in verband met rondlopende huisdieren, maar niet per rookmelder. Klein nadeel.

Heel tevreden met dit geheel, een aanrader, ook al moet je er 325 euro voor uitgeven. Maar ik dacht dat ik dit wel over moest hebben voor de veiligheid van mijn gezin.

Ik heb al een calamiteit gehad, stoom uit de badkamer op de 1e verdieping zorgde voor een kort alarm. Ook de andere rookmelders melden dit alarm dan; een stem meldt dat er "rook" is op de eerste verdieping. De Nest heeft wel een functie ingebouwd om stoom te kunnen onderscheiden van rook, dat was ook ingeschakeld maar werkte in dit geval blijkbaar niet. Er was alleen een stem te horen en nog geen gepiep, een soort voor-waarschuwing, Heads-up noemt Nest het.

De "History" kun je bekijken op de app, zie de afbeelding. Deze History is niet direct beschikbaar, dat duurt een dag.

Heb jij ook een Nest Protect Batterij?