HTC Desire 516 Zwart Review

jdvmanen 5 november 2014, 1.653 views

HTC Desire 516 Zwart

Slechte telefoon. Dual sim integratie om te huilen. Vette vingers niet weg te poetsen op de case.

Pluspunten

• Prima scherm

Minpunten

• Wat een vinger-gevoelige case!
  • Home / terug / opties toetsen hebben harde tik nodig (gevoeligheid mag omhoog)
  • Dual Sim implementatie WAARDELOOS (ben Acer gewend)

Telefoon is prima, je kunt er mee bellen. HTC heeft echter duidelijk níet begrepen dat een Dual Sim toestel doorgaans aangeschaft wordt voor de zakelijke gebruiker. Dat de zakelijke gebruiker dus ook eenvoudig wil kunnen aangeven welke groep contacten met sim1 en welke met sim2 gebeld moeten worden.

Kan niet.

Bellen met een carkit? Crime! (je moet op je telefoon aangeven welke SIM je wilt gebruiken. Betaald HTC de boete als je daarop aangesproken wordt?)

Heb jij ook een HTC Desire 516 Zwart?

Wat was er niet goed aan de Dual Sim implementatie? Wat is het verschil met Acer?
Bedankt voor je reactie als je reageert.
Dag Erwines,

De Acer bood de mogelijkheid om een contact aan een sim te koppelen. Belde ik dat contact, werd automatisch sim 1 bijvoorbeeld geselecteerd. Aangezien ik alle nummers aan een sim gekoppeld had, ging dit altijd goed.

De HTC integendeel, die komt altijd met een popup voor de sim keuze. Handsfree bellen is er dus NIET bij. HTC kiest er dus voor om mij onveilig door NL te laten cruisen.

Ik heb 'Dual Sim Selector Pro' geinstalleerd. Deze neemt het probleem weg.

Aanvullende CRIME met dit toestel: Je kunt geen Apps verplaatsen naar de SD. De SD kun je dus alleen gebruiken voor data (foto's, bestanden).

In no-time zit je 4Gb vol.Ik heb alleen zakelijke apps, maar zit al hopeloos klem. :'(
Bedankt voor je reactie. Ik heb het gelezen, ook op internet over die apps. Dat is zwaar ruk om het zo maar even te zeggen. Ik las wel dat je AppMgr III uit de play store kan proberen:

Ik wlide deze eigenlijk kopen vanwege de DUAL SIM maar ik denk dat ik maar een deurtje verder ga. Nogmaals bedankt.
Hoi Erwines,

AppMgr III werkt ook niet. Die geeft heel stoer aan "App x kan verplaatst worden naar de SD kaart. Klik op het volgende scherm op "Verplaats naar SD kaart".

Vervolgens kom je gewoon in het Android-scherm waar de knop 'Verplaast naar SD kaart" (al dan niet greyed out) hoort te zitten. Maar HTC heeft die knop verwijderd :(