Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis Review

Molinari 5 november 2014, laatste update op 20 april 2015, 467 views

BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis

Ik heb 'm bijna een jaar en ben zeer tevreden. Doel was fotobewerken. Het IPS scherm is daarvoor super! Alles werkt goed, stil, stabiel en snel. Lekker formaat. Voldoende stevig. Het geluid laat te wensen over.

Pluspunten

• Super scherm
  • Alles werkt goed, stil, stabiel en snel
  • BTO service en support zijn uitstekend

Minpunten

• Geluidskwaliteit (weinig volume, weinig natuurgetrouw)

Ik heb nu een jaar een BTO 15CL54 en ben zeer tevreden over alles!

Ik heb gekozen voor de i7-4702MQ voor een half uur meer accuduur en de GT 740 en 2x4gb (standaard bto) ram, 120GB Intel ssd + 1000 gb hard disk, standaard netwerkkaart, Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 wifi, Win 7 (net als op mijn werk).

Doel was fotobewerken. Het IPS scherm is daarvoor super! Hoewel slechts 80% van sRGB wordt gehaald na calibratie met Spyder4 Express). (De VAIO met 2880 pixels IPS bij ons thuis haalt 97%, evenals de externe HP en Dell monitoren met TN paneel. Maar mijn werk HP EliteBook met TN paneel haalt slechts 57% met een blauwe zweem). Helaas gebruikt Lightroom de GPU niet; de on-board intel 4600 was daarvoor voldoende geweest. Gelukkig benutten ACDSee Pro en DxO Optics Pro de grafische kaart wél.

Alles werkt goed, stil, stabiel en snel. Lekker formaat. Voldoende stevig; de professionele HP EliteBooks zijn meer hufterproof en torsiestijf maar de BTO is niet minder dan de ASUS en VAIO laptops die ik heb onderhoud bij familie.

Het geluid laat te wensen over. Dat heb ik opgelost met een externe TDK bluetooth speaker.

Het enige minpunt was oorspronkelijk het toetsenbord. Regelmatig tikte ik een toets niet precies in het midden en voelde ik wel een klikje maar 'mis' ik de letter toch. Erg irritant. De BTO helpdesk reageerde snel en adequaat met de reactie deze ultrabook geen dikker toetsenbord met betere aanslag kwijt kan. Ik heb het nog een half jaar aangezien en week voor lappen tekst dan maar uit naar een extern toetsenbord. Ik heb een jaar na aanschaf de laptop alsnog ter reparatie aangeboden en toen is het toesenbord, onder garantie, vervangen. Wat een verschil! Eindelijk een perfecte laptop! Had ik veel eerder moeten doen...

Heb jij ook een BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis?