Dell UltraSharp U2414H Zwart - Reviews

Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • AH-IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell UltraSharp U2414H Zwart Review

Hieronymus.B 5 november 2014, laatste update op 30 november 2014, 591 views

Dell UltraSharp U2414H Zwart

Prima monitor, programmeerbaar menu, maar wordt geen hdmi kabel meegeleverd.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • beeldkwaliteit/fabriekscalibratie
  • programmeerbaar menu/tiptoetsen

Minpunten

• geen hdmi kabel meegeleverd

Ik zocht een nieuwe led monitor voor algemeen kantoor werk. Nadat ik twee keer direct een Iiyama XB2380HS-B1 heb moeten terug sturen wegens overmatig backlight bleeding en het missen van roodwaarden vond ik het wel goed geweest met Iiyama, en heb ik tot mijn eigen verbazing gekozen voor een Dell monitor. Na frustratie eigenlijk puur op basis van de tweakers.net reviews.

Het eerste wat mij opviel is dat de monitor veel steviger verpakt zat in een milieuvriendelijk kartonnen raamwerk dan alle monitoren die ik tot nu toe gekocht heb.

Eenmaal uitgepakt, kan de standaard met 1 makkelijke handeling stevig ingeklemd worden. Op dit moment wordt het ook gelijk duidelijk waar het bijgeleverde klepje voor dient (afscherming van de achterkant). En wat er mist: namelijk een HDMI kabel. Er wordt wel een USB en Display port kabel bijgeleverd. Wat mij betreft had de USB kabel achterwege kunnen blijven en de HDMI kabel niet.

De monitor ziet er qua design strak uit en de achter-, voorkant zijn netjes afgewerkt. De monitor staat robuust op de plastic standaard en kan geroteerd worden om de verticale as.

De monitor moet wel eenmalig bij de allereerste keer aanzetten verteld worden uit welke bron hij het signaal moet nemen ook al is er maar 1 bron aangesloten. Maar goed dit is alleen de allereerste keer. De tiptoetsten ter bediening van het menu waar meerdere mensen negatief over schrijven zijn echt een verademing. Vergelijk het met de overgang van mechanisch naar touchscreen. Het menu is overigens uitgebreid, maar wel overzichtelijk genoeg om snel een bepaalde functies te kunnen aanspreken. Tevens kunnen functies ook met sneltoetsen geprogrammeerd worden in het menu. Het enige nadeel is dat het ledje wit is en niet blauw. Maar ik ervaar het niet als storend. Er schreef iemand dat hij niet kon zien aan het ledje of de monitor aanstond. Daar ben ik het niet mee eens, het ledje doet exact wat hij moet doen en is goed zichtbaar uit de meest gangbare hoeken maar zeker niet irritant. Tevens kan het ledje uitgezet worden in het menu.

Het beeld zelf is goed, geen dode pixels of andere mankementen. Tevens zijn de kleuren goed gekalibreerd zoals ook te lezen is in het meegeleverde calibratierapport. Software als f.lux of redshift werken normaal met deze monitor.

Ik heb de monitor nu vier weken en ben tevreden. Voor kantoor werk is deze monitor meer dan voldoende. Ondertussen heb ik wel de helderheid wat aangepast met de meegeleverde software omdat ik soms het beeld wat te helder ervaar. Zoals mensen al eerder schreven kan met de bijgeleverde Dell software direct het menu van de monitor aangesproken worden.

Kortom geen dealbreakers kunnen vaststellen.

Heb jij ook een Dell UltraSharp U2414H Zwart?