Apple iPhone 6 16GB Grijs Review

Garret1410 5 november 2014, laatste update op 17 maart 2015, 3.017 views

Apple iPhone 6 16GB Grijs

Mooi toestel met geweldige camera en prachtig design. Accu is goed, scherm is goed helder en kleuren zijn perfect. Helaas tekortkomingen qua functionaliteit tov Android en scherpte van de tekst tijdens web browsen. Update: 12-01-2015 Update: 05-02-2015

Pluspunten

• Camera
  • Design en bouwkwaliteit
  • Helder scherm
  • Snel

Minpunten

• Tekst niet scherp tov Galaxy S5
  • Beperkte functionaliteit
  • Glad waardoor deze makkelijk uit de hand glipt.
  • Weinig zelf aan te passen

iPhone 6 vanuit Android perspectief

update 05-02-2015 onderaan

Zoals iedereen wel gehoord of gelezen heeft is de nieuwe Iphone 6 de beste Iphone ooit gemaakt. En men zegt het niet hardop maar stiekem ook de beste smartphone die er te krijgen is.

Omdat ik al jaren een Android toestel heb wilde ik toch een keer weten waar al die ophef en hype over ging. Over het algemeen vond ik een Iphone a)te duur en b)het scherm te klein.
Nu de Iphone een groter scherm heeft gekregen leek het mij wel interessant om te zien of de Iphone 6 echt zo goed is. Op dit moment heb ik een Galaxy S5 maar heb veel telefoons van elk bekend merk wel gehad of in handen gehad.

Ik ga geen specs met elkaar vergelijken want dat vind ik onnodig want het gaat om de ervaring en specs zijn al in den treure door elke reviewer besproken.

• Eerste indruk
• Accuduur
• Gebruikers ervaring
• Conclusie

Eerste indruk:

Eerste indruk toen ik de Iphone in mijn hand had was van, wow mooi toestel en helemaal niet zo groot en licht. Het voelt ook heel goed aan, maar ook weer erg glad waardoor hij heel gemakkelijk kan vallen. Afwerking is top en het ziet er in het echt beter uit dan op foto’s. Kortom, een heel mooi toestel.

Toen ik hem voor het eerste opstartte kwam ik wel voor de eerste verassing te staan en dat was om een simcard erin te doen. Bij Android hoeft dit niet en binnen no-time ben je klaar. Bij de Iphone ligt dit anders en moet je dus eerst simcard erin doen en dan allerlei beveiligings stappen ondergaan, AppleID aanmaken of invoeren voordat je eindelijk in het hoofdscherm bent en kan beginnen.

Dit wil dus zeggen dat als je een 2e hands smartphone koopt, je bij Android snel even kan zien of het wat is en of het een Fake toestel is in het geval van een Galaxy S4 of S5. Bij de iphone kun je dit dus niet even snel bekijken tenzij je de tijd en een AppleID bij de hand hebt.

Scherm:

Scherm van de Iphone 6 werd alom veel geprezen ondanks de lage resolutie.
Mijn ervaring is dat het scherm goed helder is en ook de kleuren zien er heel goed uit. Wit is mooi wit en beeld ziet er scherp uit. Ook de helderheid kan hoog en is zeer goed af te lezen bij direct zonlicht.
De lagere resolutie valt eerlijk gezegd helemaal niet op. Echt een heel goed scherm.

Maar toch, tijdens het browsen viel me direct op dat de tekst niet scherp was. Het was in het begin zo erg dat ik eerst een paar keer met mijn ogen moest knipperen om het goed te lezen (het was ook al laat in de avond). Ik ben namelijk heel gevoelig voor tekst die niet scherp is en het leest gewoon niet prettig.

Ik denk dat dit in eerste instantie niet komt door de lage resolutie van het scherm maar door het gebruikte lettertype welke in mijn ogen te klein en te soft is omdat grotere tekst ook niet altijd echt scherp is.
Het rare is dat ik er na een aantal dagen aangewend ben geraakt en er geen last meer van heb maar als ik weer naar het scherm van de S5 kijk dan zie ik het grote verschil in scherpte wel weer.

Ook bij het scrollen wordt de tekst wazig (motion blur) iets wat op de S5 niet opvalt. Weet niet of dit met de verversingsnelheid te maken kan hebben of de LCD techniek.
Al met al vind ik het scherm van de S5 prettiger om naar te kijken, alsof het rustiger is voor mijn ogen. Vooral webpagina’s lezen lekker weg vanwege de scherpte, grotere letters, groter scherm en het is rustiger voor mijn ogen.

Conclusie: Een zeer mooi scherm qua kleuren en helderheid maar absoluut niet beter dan het Amoled scherm van S5 of het scherm van de HTC M8.

Apps:

Apps en Ecosysteem is ook iets waar Iphone gebruikers lyrisch over zijn en dat moet dus ook getest worden.
Ik heb nog niet veel apps getest maar over het algemeen zien de apps er goed uit maar werken net iets anders wat een kwestie van wennen is.

De volgende apps heb ik even snel bekeken.

• Marktplaats
• Telegraaf
• Speedtest.net
• Swiftkey
• Adaptxt
• Google Keep (TurboNote)
• TVgids.tv
• Wekker functie

Marktplaats springt er echt tussen uit. Op de Iphone ziet het ten eerste niet scherp uit maar ook de bediening vind ik minder en de layout vind ik ook echt niet consistent. Verder is het me nog niet gelukt om in te loggen omdat het invulveld niet zichtbaar is.

Whatsapp ziet er ook niet geweldig uit maar dat komt ook weer omdat deze nog niet aangepast is aan de resolutie. Wel een voordeel van is dat de media niet opgeslagen wordt op de telefoon. Nadeel is wel weer dat als het opgeslagen is, dat het in de filmrol komt te staan. Bij Android staat het in een aparte map.
Update: Whatsapp beta geprobeerd en ziet er al een stuk beter uit, maar nog steeds lijkt het allemaal te groot. Ten opzichte van de Android app ziet het er qua lay-out een beetje oud uit

My Data Manager is een leuke app om data verbruik bij te houden per app. Dit zit in principe ook al standaard in Android maar My Data Manager is iets uitgebreider.
Bij de Iphone werkt de functie om het per app bij te houden helaas niet dus mis je een stukje functionaliteit. Enige wat je kunt doen is een data limiet plan op stellen.
In IOS kun je wel het dataverbruik zien maar niet per dag of per maand. Wat je wel kan doen is het startpunt dataverbruik opnieuw in e stellen en vanaf die dag wordt er bijgehouden hoeveel data een app gebruikt. Dit werkt natuurlijk ook wel maar niet zo goed als “gegevensverbruik” in Android.

Gmail werkt gewoon goed maar iets anders dan Android. Bij Android is het iets ruimer opgezet met gekleurde blokjes.
Update: de nieuwe gmail op Android werkt nu ook met meerdere accounts zoals pop/imap. Werkt heel goed omdat veel spam er automatisch uitgefilterd wordt en blokjes zijn rondjes geworden.

De standaard Mail app werkt ook goed. Mail accounts zijn eenvoudig in te voeren en mail komt goed en overzichtelijk binnen. Ook bijgevoegde pdf bestanden worden snel en goed geopend. Merk niet direct verschil met Samsung mail app.

Chrome browser werkt ook gewoon goed, toch gebruik ik Safari vaker vanwege de "veeg terug" functie en de "Leesfunctie" wat erg handig is.
Chrome en de stock browser van de S5 heeft deze functie niet maar stukken tekst komen er toch leesbaar uit doordat tekst wat meer vergroot is dus inzoomen niet nodig is.
update 12-1-15: De stock browser van Samsung heeft wel een "leesfunctie" en werkt goed

Swiftkey is op dit moment voor mij nutteloos omdat Nederlands nog niet ondersteund wordt.
Update: Nu wel in het Nederlands. Top!
Update: Android swiftkey werkt toch iets beter. Misschien wachten op nog een update.

Adaptxt is wel in Nederlands maar daar type ik meer fout dan goed omdat toetsen klein zijn.

Standaard toetsenbord vind ik niet geweldig. Het is enerzijds wel goed en slim want het weet of je een emailadres typt waardoor de layout aangepast wordt maar voor een cijfer of een ander teken moet ik steeds omschakelen van toetsenbord. Ook heb je geen tekstvoorspelling wat bij Android en Swiftkey heel goed werkt. Caps Lock functie heb ik ook nog niet ontdekt dus elke hoofdletter kost twee handelingen.

Wekker functie is ook beperkt op de Iphone. Natuurlijk kun je een app downloaden maar ook dan is het beperkt. Ik wil zelf sluimertijd instellen en controle over trillen en volume. Bij de Iphone ben ik verplicht 9min te snoozen en moet ik elke avond de trilfunctie uitzetten en volume bijstellen. Ook moet je handmatig mobiel netwerk en WiFi uitschakelen.

Een geluids of instellingsprofiel maken kan helaas niet.

Andere Apps zien er wel goed uit en werken ook goed maar mis wel de "terug knop". Gelukkig kun je in bepaalde apps gewoon terug swipen wat ook prettig werkt. Het is alleen niet altijd even consistent want soms moet je van links naar rechts vegen en andere keer van onderen naar boven (bijv foto’s Facebook) of tikken in Twitter. Ben je het eenmaal gewend dan werkt het prettig. Helaas werkt het vegen niet altijd en moet je alsnog een kruisje/gereed/klaar indrukken.

Verder is de layout van de apps kleiner opgezet, dus knopjes en letters zijn kleiner dan bij de S5. Ook werken de Apps net even iets anders maar dat is een kwestie van wennen of wat je prefereert. Mijn voorkeur gaat uit naar de Android apps vanwege de uitgebreidere mogelijkheden en consistentie.
Kleine opmerking: wat consitentie betreft bij Android, geldt dit met name voor de nieuwere apps of apps van de laatste maanden. Material Design word goed doorgevoerd.

De Deelfunctie is ook wat beperkter in IOS. In Android kun je eigenlijk alles delen vanuit welke app waar dan ook. Vanuit je browser, fotogalerij of vanuit bestandsbeheer. Bij de Iphone kun je alleen delen vanuit de app zelf. Dus een foto delen vanuit de filmrol maar whatsapp of dropbox gaat niet.

Ook de deelmogelijkheden zelf zijn uitgebreider bij Android terwijl het in IOS het beperkt blijft tot Bericht, Mail, iCloud, Twitter en Facebook. Dit zal voor velen genoeg zijn maar voor mij toch een soort van beperking.

Een url of link direct delen via Whatsapp is mij nog niet gelukt (wel kun je knippen en plakken) en een foto/video direct delen via wifi-direct, bluetooth, dropbox, Google drive, Youtube of rechtstreeks naar je SmartTV is ook niet mogelijk
Met Airdrop kun je wel foto/video delen naar TV maar dan moet je een AppleTV kastje hebben is mij verteld.

Conclusie: Apps zijn goed maar naar mijn voorkeur gaat lichtelijk uit naar Android. Misschien een kwestie van wennen. Vind de nieuwere Android apps ook meer consistent, oftewel werking en layout is gelijk.

Camera:

De camera is één van de redenen dat ik de Iphone 6 gekocht heb.
Ik kan er veel over vertellen maar om het in één woord te zeggen: heel goed.

Bij goed licht ontlopen de S5 en i6 elkaar niet veel maar als het licht wat minder is dan excelleert de i6 ten opzichte van de S5.
De S5 maakt ook hele goede foto’s maar het contrast is aan de hoge ant en de kleuren wat gesatureerder. Ook valt me op dat het dynamisch bereik wat minder is. Echter werkt de HDR functie van de S5 wel weer heel erg goed.

Binnenshuis bij donker weer en paar lampjes aan, dan zijn de foto’s van Iphone nog goed bruikbaar terwijl die van de S5 niet meer bruikbaar zijn vind ik. Gebruik je de nachtstand van de S5 dan zijn foto’s wel goed maar dan duurt het gewoon lang om een foto te maken.

De camera van de Iphone is eigenlijk no-nonsense. Richten en schieten en bijna altijd een goede foto.

Ook de filmkwaliteit is heel goed. Video stabilisatie is erg goed en de autofocus is heel geleidelijk en zoekt niet waardoor het er professioneel uitziet.
Dynamisch bereik is ook goed. Bij de S5 kun je met HDR filmen wat zeker goed is maar dat is dan helaas zonder stabilisatie.

Met de S5 kan ik zeker net zo goed filmen en plaatjes schieten maar wel met beleid. Dus even nadenken hoe je gaat filmen of fotograferen.

Imovie is ook en heel goed programma, het werkt gemakkelijk en snel. In korte tijd kun je een filmpje editten. Jammer dat ik dit op Android nog niet tegen gekomen ben. Er zijn wel een paar goede apps zoals Kinemaster maar daar zit een maandelijks abonnement bij en dat wil ik niet.
Update: Nooit geweten maar Samsung blijkt ook een eigen Video Editor app te hebben en werkt wonderbaarlijk goed. Imovie is wel iets uitgebreider

Conclusie: Een zeer goede en snelle point&shoot camera.

Snelheid:

De Iphone is snel, het maakt niet uit wat je opent alles gaat vlot.
Toch is het verschil met de S5 is niet zo groot maar over het algemeen voelt de Iphone wat snappier aan en consistenter. Dit komt ook mede doordat er bij de Iphone direct iets gebeurt (animatie en app start op, website begint met laden enz.)en bij de S5 kan het zijn dat er even niets gebeurt en plotseling is het er.

Ik heb beide telefoons naast elkaar gelegd en verschillende apps geopend en de ene keer is de Iphone sneller en de ander keer de S5 weer. Denk dat het te maken heeft met het netwerk want het laden kost de meeste tijd. Over het algemeen is de Iphone vaak iets sneller maar verschil is niet groot. Denk dat geopende apps ook langer in het geheugen blijven staan bij de Iphone.

Verder kun je in Android heel snel door de appdrawer of websites scrollen waardoor het weleens een beetje schokkerig kan zijn. Bij de Iphone lijkt er een rem op scrollen te zitten waardoor het gewoon niet sneller kan maar het gaat wel soepel en zonder stotteren.
Update 12-1-15: Iphone blijft gewoon snel, wat er ook gebeurt. Android blijkt toch te kampen met geheugen op de een of ander manier

Conclusie: Iphone 6 is consistent snel en soepel (cliche)

Geluid:

Het geluid wat uit de speaker komt van de Iphone 6 is goed en beter dan de S5. Het volume is ook iets harder.

Geluid via de koptelefoon is goed maar naar mijn smaak iets aan de vlakke kant. De S5 klinkt wat helderder en ruimtelijker. Ook kun je de geluids instellingen van de S5 veranderen via de equalizer en diverse voor geprogrammeerde instellingen mocht je dat nodig vinden. Ook de Adapt Sound functie van Samsung werkt goed.

Het geluid van de opnamemicrofoon is wat minder goed dan de S5. Tijdens filmen merk je dat het geluid wat op de achtergrond zit en is ook weer wat minder helder.

Gesprekskwaliteit is wel weer erg goed. Mooie warme toon maar het volume is wat aan de lage kant wat een probleem kan zijn als je bijvoorbeeld in een luide omgeving bent. De S5 klinkt wat minder goed maar kan wel harder. Onder normale omstandigheden is het volume van de Iphone hard genoeg.
Trilfunctie is ook goed, je voelt hem zeker trillen in je broekzak.

Conclusie: Goed.

Signaal ontvangst:

GSM ontvangst is goed zover ik dat heb kunnen testen. In het bedrijf waar ik werk is het signaal op sommige plekken zeer zwak door de bouwconstructie maar heb geen problemen gehad met bereik.

Het WiFi signaal is ook goed. Op de zolder thuis heb ik zowel de Iphone als S5 getest en beide hadden goed ontvangst. De router zit trouwens in de meterkast beneden waardoor het signaal op de zolder kritisch is wat betreft ontvangst. Ook op m’n werk is het wifi signaal niet overal even goed en ook daar presteren ze goed.
De S5 is qua Wifi snelheid wel ietsje beter. Heb met speedtest meerder keren getest en haalde iets hogere snelheid met de S5.

Conclusie: Goed

Bouwvorm en design:

Design is subjectief maar ik vind het zeker geslaagd. Verder ziet het er ook mooi afgewerkt uit en voelt stevig aan. Bouwkwaliteit is erg goed en het ronde glas is erg mooi en voelt goed. De HTC OneX had dit ook en vond ik ook erg fijn. Alleen met een beschermhoes heb je er volgens mij niets meer aan.

De knopjes voor volume en dergelijke geven ook een lekkere terugkoppeling en voelen degelijk aan.

Puur vanuit ergonomisch oogpunt is het wel een misser want hij heeft gewoon te weinig grip. De Iphone is al een paar keer bijna uit m’n hand gevallen. Dus een hoesje of case is geen overbodige luxe wat helaas dan weer het design teniet doet.
De S5 ziet er helaas niet zo mooi uit, vooral de randen niet, maar geeft wel veel grip waardoor ik geen hoesje nodig heb. De bekritiseerde plastic achterkant is bij de S5 lekker stroef.

Conclusie: Ik vind het een mooi design en goede bouwkwaliteit maar wel erg glad.

Accuduur:

Over de accuduur las ik minder positieve verhalen maar ik vind het alleszins meevallen. Ik ben geen poweruser maar haal gemakkelijk een dag tot anderhalve dag en als ik rustig aan doe red ik twee dagen.
Met de S4 haalde ik ongeveer 1 dag en met S5 twee dagen dus het zit er tussen in. Als de Iphone niet gebruikt wordt is het verbruik heel weinig.

Wel een punt is oplaadtijd. Dit duurt lang en ik heb geen exacte tijd maar zeker twee en half uur. De S5 laadt heel snel op. Ik denk binnen anderhalf uur maar nog beter is dat het begin erg snel gaat. Even een halfuurtje opladen en dan heb ik 50% te pakken. Het laatste stukje vanaf 80% gaat wat langzamer.

Conclusie: Goed

Gebruikerservaring:

Een algemene opvatting over IOS en Iphone is dat het zo gemakkelijk werkt.
Misschien omdat ik Android gewend ben, maar ik ben best lang bezig geweest om het een en ander goed in te stellen. Door vragen te stellen kwam ik achter bepaalde dingen anders was ik er niet zo snel opgekomen.
Als je het Instellingen menu van Android en vooral Samsungs Touchwiz opent dan lijkt het overweldigend maar toch is alles gemakkelijk te vinden vind ik.

In IOS zit alles verstopt naar mijn idee. Bijvoorbeeld batterijverbuik, dataverbruik, opslag, en GPS.
Anderzijds staan alle gedownloade apps wel onder elkaar en kun je per app bepaalde permissies in/uit schakelen.

Vanaf IOS 7 heb je Quick toggles die via een swipe van onderen te benaderen zijn en dat werkt best handig maar het is weer jammer dat er niet zoveel toggles in staan en dat je deze niet kunt wijzigen.
Ik wil zelf kunnen kiezen welke toggles ik erin wil hebben, net als bij Android.

Wat ik jammer vind is dat de Iphone 6 geen smartdialing heeft waardoor je dus verplicht bent om via de contacten te zoeken en ook dan moet je eerst een contact kiezen om te kunnen bellen.
Bij de S5 kan ik net als vroeger bij Nokia gewoon via de nummerieke toetsen een contact zoeken of gewoon naar contacten gaan en het contact naar rechts swipen om te bellen of naar links voor een bericht of whatsapp.

Geluidsprofielen op de Iphone zijn niet mogelijk anno 2014. Vind ik jammer want ik gebruik het heel vaak. Heb bijvoorbeeld profiel voor ’s nachts. In dat profiel heb ik diverse instellingen aangepast, zoals volumes, trillen en netwerk. Voor overdag en werk heb ik weer een ander profiel en dit is via een widget gemakkelijk te schakelen.

Positieve punten van IOS8 of Iphone 6 vind ik de Notificaties op het vergrendel scherm en bovenin scherm. Vind het prettig werken wanneer ik met een swipe beweging direct een bericht kan beantwoorden mits je geen beveiliging erop hebt zitten want dan werkt het niet.
Dit kan met de S5 ook maar werkt niet zo lekker en ook niet met Whatsapp al zullen er vast wel apps te krijgen zijn die dit mogelijk kunnen maken. We zullen zien wat Android 5 gaat brengen in het kader van notificaties.
Wel zit er een notificatie Bug in IOS. Wanneer ik het scherm in Landscape mode heb tijdens Youtube en er komt een melding binnen dan schakelt het scherm snel naar Portret modus en weer terug..

Vingerafdruk scanner werkt ook heel goed en dan bedoel ik heel goed. Daar kan Samsung nog wat van leren want die gebruik ik bij de S5 niet eens.
Ook de integratie van de vingerafdruk in de App store vind ik goed. Hoef dan niet telkens een wachtwoord in te voeren.
Update: Na een tip die ik heb gezien op Youtube werkt de vingerafdruk opeens heel goed. Gewoon meerdere keren dezelfde vingerafdruk op alle mogelijke manieren registreren. Dus in totaal 48x in het geval van de S5 waardoor het bijna niet mis kan gaan. Ontgrendelen gaat nog sneller dan bij de iPhone.

Media importeren en exporteren vind ik bij Android makkelijker. Telefoon aan de PC hangen en kopieren maar. Ook kun je dan zelf mapjes aanmaken.
Bij de Iphone gaat het via Itunes wat ook gemakkelijk kan zijn als je eenmaal gewend bent om daarmee te werken. Ik zelf vind Itunes niet direct gemakkelijk en intuïtief, om dat woord maar eens te gebruiken.

Documenten zoals PDF of Word bestanden kunnen geopend worden maar ben er nog niet achter hoe ik ze op moet slaan en waar ze dan komen te staan. Kan wel opslaan in Dropbox maar ik wil gewoon dat ze ergens in een map komen te staan. Misschien ben ik teveel Windows/ Android gewend en redeneer dan ook vanuit dat perspectief.

Conclusie::

De Iphone6 is een heel goed toestel met z’n sterke kanten zoals ontwerp, camera en snelheid. Voor de rest is het gewoon goed net als alle andere smartphones. Ik kan niet zeggen dat de Iphone 6 beter is dan S5, M8, Z3 of welk ander top Android toestel dan ook.
Met Windows Phone heb ik niet veel ervaring dus kan daar weinig over zeggen, afgezien dat het goed en snel werkt.

Sinds KitKat vind ik Android echt goed werken en ik hoop dat Android 5.0 nog beter wordt.
IOS was gewoon goed vanaf het begin en is steeds een beetje beter geworden. Maar ik denk dat Apple nu een beetje achter de feiten aan loopt. Ze moeten naar mijn mening meer vrijgeven. De gebruiker laten bepalen wat ze willen en hoe ze het willen. Het toelaten van 3rd party keyboards is een goede stap in de richting.

Tot slot. Wil je een soort van mini-PC, een alles kunner, een telefoon die doet wat jij wilt dan zou ik voor een Android toestel kiezen. Wil je gewoon een top smartphone die gewoon moet doen wat hij moet doen zonder al teveel poespas, dan is een Iphone een hele goede keus. Ook is de keuze afhankelijk van de Apps die je al hebt.

Voor mij best een moeilijke keus. Ik hou van Android vanwege het feit dat ik er alles mee kan en naar mijn hand kan zetten maar de Iphone is mooi, degelijk, allround en het loopt als een trein.

Uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar de S5 vanwege het betere scherm en functionaliteit waardoor ik er sneller mee kan werken.

Update:

Heb beide telefoons nu al een tijdje en dacht het wordt weer even tijd voor een kleine update.

Helaas weinig nieuws behalve het feit dat bepaalde apps voor de iPhone nu wel goed zijn dus dat is goed. Ziet er nu tenminste goed uit.
Verder ben ik nog steeds tevreden over de accu, eerlijk gezegd veel meer tevreden dan ik aanvankelijk was.

Ook het opladen gaat beter en dat komt door de oplader. Kennelijk kijkt de iphone naar de lader die eraan zit want met de originele lader gaat het sneller dan met een niet Apple lader, ongeacht de amperes.

Hoe meer ik met de iPhone werk hoe beter het gaat. Je leert ermee werken en dan is het best goed.
De snelheid en soepelheid zijn voor mij nog steeds zaken die ik zeer prettig vind en steeds meer ga waarderen.
Het swipen in Safari vind ik bijvoorbeeld erg handig en jammer dat Android dat niet heeft.
De scherpte van het beeld ben ik ondertussen aan gewend en stoort mij niet meer.

Klein minpuntje blijft de zachte belspeaker. Moeilijk om gesprekken te verstaan in luide omgeving.
Verder lijkt het alsof ik met de iphone meer data verbruik dan met de S5. Hoe dat kan weet ik nog niet, misschien dat de iPhone meer op de achtergrond doet.

Al met al best tevreden met de iPhone. Liefst zou ik de sterke punten van beide telefoons terug zien in één toestel.
Het design en snelheid van de iPhone in combinatie met het goede scherm en vrijheid van de S5.

De iPhone krijgt een Amoled scherm volgens de geruchten dus dat is goed maar de nieuwe S6 krijgt een volledig aluminium behuizing met mooi design en hopelijk lagvrij.
Dat wordt moeilijk kiezen.

Heb jij ook een Apple iPhone 6 16GB Grijs?

Meer advertenties

Kijk, deze review vind ik leuk. Niet biased, en uit het oogpunt van een gemiddelde gebruiker. Een nette +2 van mij :)
Dank je wel. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn voor zover dat mogelijk is.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken welke telefoon hij/zij prettig vind. Smaken verschillen gelukkig.
Goede review, heel objectief, voor zover dat kan bij een review. Caps lock werkt trouwens door te dubbel tappen op de shift knop.
Ja stom van mij. Bij de S5 is één keer shift drukken, één keer hoofdletter en nog een keer drukken Capslock. Nu dus snel dubbel drukken.
Mooie neutrale review. Ben zelf aan het twijfelen om een iPhone te nemen en met een review als deze kan ik tenminste wat.
Ik heb nog even een update gedaan.

Kan je eerlijk gezegd niet helpen met je keuze. Beide toestellen zijn goed. Bepaal voor jezelf wat je belangrijk vind. Qua prijs is de S5 aantrekkelijker maar een iPhone blijft meer zn waarde houden