Sony Xperia Z3 Compact 16GB Oranje

Specificaties 4,6" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Oranje Review

frankvdtillaart 3 november 2014, laatste update op 30 januari 2015, 357 views

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Oranje

Niet langer aan te raden, na enkele maanden gebruik. De waterdichtheid en bouwkwaliteit laten te wensen over. Verder doet ie wat ie moet doen, en dat doen ie dan gewoon erg goed.

Pluspunten

• High end specs
  • Handzaam formaat

Minpunten

• MicroUSB verborgen achter klepje
  • Waterdicht (Behalve zout of chloor), detectie koptelefoon aansluiting zal kapot gaan
  • Zwakke glas-achterkant, krast veel en is zelfs al gebarsten

Wanneer wél kopen?
Als je géén waarde hecht aan de kwalificatie waterdicht, en een hoesje om je telefoon wilt hebben: Neem deze. Ik ben nog beperkt positief, vandaar dat de prijs 'Voldoende' is ten opzichte van de rest.

Maar dan, mijn wensen
Echter, waterdicht en fijn formaat waren voor mij nou net twee érg belangrijke argumenten. Geen 'angst' meer voor een glas water en gewoon het ding gebruiken waar die voor bedoelt is. Zonder bulky-hoesje,

Waterdicht? Nee helaas, niet in de praktijk
Ok, als je alle lettertjes van Sony (of deze review) leest voordat je de telefoon koopt: Dan ben je geinformeerd. En hoef je niet bang te zijn voor een glas water. Maar als je telefoons in de oceaan ziet verdwijnen, dan doe je daar toch zelf aan mee?
Nee. Ga niet af op de commerciele uitlatingen van Sony: Ze tonen de telefoon in de oceaan, het zwembad ... en 'fresh water'. Echter, die eerste twee, de meest waarschijnlijk die je in je leven tegenkomt, daar mag de telefoon niet in. En dan raak je je garantie kwijt.
In mijn geval: De koptelefoon detectie werkt niet meer. Irritant, gelukkig wel mee te werken door de applicatie SoundAbout.

Bouwkwaliteit: Het is een mooie telefoon
Een indicatie van IP68 geeft enig vertrouwen in de bouwkwaliteit. Ik moet zojuist echter constateren dat de achterkant gebarsten is. Het toestel is _niet_ recentelijk gevallen. Daarnaast zitten er al onevenredig veel krassen op de buitenkant (in vergelijking met m'n vorige HTC One S die ik ook láng mee heb gedragen).

Features, enzo. Het positieve deel van deze review.
Deze telefoon zit bartensvol features die je leven makkelijker en leuker maken. De foto's van een dag of week automatisch in een leuk filmpje, handige tools, truukjes, en nog meer. Ik probeer ze niet allemaal te onthouden, laat staan opnoemen... ik ben simpelweg verbaast hoe fijn het ding werkt. En vanochtend een melding of ik mee wil doen aan Folding@Home. Goed initiatief van Sony.

Initiele review, voor bovenstaande gebeurtenissen.
Awesome! Awesome! Awesome! Ik ben fan van het woord en deze telefoon verdient het. Heb je wel eens ervaren hoe het is om je nieuwe telefoon mee te nemen op een snorkeltocht door de Caraibische oceaan? Met deze telefoon kan het! En voorzien van alle high-tech snufjes van dit moment.

Heb jij ook een Sony Xperia Z3 Compact 16GB Oranje?