Specificaties 27" @ 2560x1440 (PLS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Qnix QX2710 Evolution II Zwart Review

aminam 2 november 2014, 266 views

Qnix QX2710 Evolution II Zwart

Een goed paneel voor weinig geld

Pluspunten

• goedkoop
  • goede kleurweergave
  • super kijkhoek door ips

Minpunten

• behuizing kraakt aan alle kanten
  • voet is net erg stabiel en laag
  • hoger dan normale backlight bleeding

een geweldig samsung paneel scherm met super kijkhoek en kleurweergave voor een belachelijk lage prijs (gekocht bij accessoireswhole op ebay). heeft opvallend veel backlight bleeding in de hoeken door te strakke bezel, standaard staat de brightness erg hoog/

de behuizing is ronduit krakkemikkig het kraakt zodra je het aanraakt, de voet is niet erg stabiel en laag. het is een vesa mount maar om de voet te verwisselen moet je de behuizing openen. verder zit er er een super gare nepknop naast het powerledje :P de voet is glossy waardoor stof en vingerafdrukken makkelijk zichtbaar zijn.

als je gewoon een goed 1440p ips scherm wilt zonder er veel voor neer te tellen is dit een aanrader.

Heb jij ook een Qnix QX2710 Evolution II Zwart?

Mag ik vragen waar je 'm hebt gekocht? Hij staat nog niet in de pricewatch vermeld (of althans zonder prijzen).
De Qnix QX2710LED is van Koreaanse afkomst en momenteel alleen verkrijgbaar door te importeren van verkopers op voornamelijk eBay. Het leuke aan deze monitoren is dat ze rond de 300 euro kosten en alleen de behuizing is van Qnix. Intern zit een 1440p IPS paneel van Samsung. De schermen zijn overklokbaar tot 96 - 120 hz refreshrate. Zie bijvoorbeeld mijn review voor meer uitleg :)
nee klopt ik kocht hem vanaf ebay, de winkel heet accessoireswhole. (ik had de multiinput versie voor hdmi en dvi)

er is een geheel forum topic gericht op koreaanse ips monitoren waarin deze monitor een van de populairste is.

Koreaanse IPS monitors
Hey,
Ik ben ook aan het overwegen om een QX2710 aan te schaffen.

Ik ben benieuwd wat jij van de reactietijd/input lag vindt!
Hier lees ik op verschillende forums namelijk veel verschillende verhalen over. Gebruik jij de QX2710 toevallig om te gamen? En zo ja, is er een merkbaar verschil in het bewegen van de muis en het veranderen van het beeld (zonder V-sync aan)? Denk dan aan snelle games zoals shooters (Battlefield, Call of Duty, Counter Strike etc.).
Hier ben ik namelijk erg benieuwd naar, aangezien ik veel snelle FPS games speel en dus baat heb bij een snelle reactietijd. :)
hoi Tinus,

Nee ik merk eigenlijk niks op gebied van inputlag maar dan moet ik ook zeggen dat ik er nog nooit op gelet heb. Ik heb daarnaast al een poosje geen tn scherm meer gebruikt om het mee te gebruiken. En de meeste games die ik speel speel ik wel met vsync aan om screentearing te voorkomen :S

Maar nu je het opbrengt wil ik wel eens dat frametarget control gebruiken van de nieuwe amd driver en dan vsync uit zetten, dan kan ik je binnenkort aangeven of ik er iets aan merk.

groet,

Brian
Bedankt voor de snelle reactie! :)

Ik heb nu een redelijk oud TN paneeltje, dus ik denk dat dat wel vergelijkbaar is met de huidige IPS/PLS schermen. Op mijn huidige monitor heb ik geen last van vertragingen, dus ik denk dat het wel goed komt.
Zeker als jij zelfs met Vsync aan al niks merkt van een inputlag, klinkt dat voor mij veelbelovend. :D

Welke variant van de Qnix heb je?
ik heb de 2710 v2 zoals hierboven weergeven, maar nee met vsync merk ik geen inputlag zonder vsync ook niet maar dan krijg ik vooral in gta5 her en der screen tearing.
Ik speel battlefield 4 er wel vaak op gewoon 60fps maar dan kan ik geen vertraging opmerken.
Met variant doelde ik eigenlijk op een eventuele True10/DP/HDMI variant. :P
Deze willen namelijk nog wel eens een veel hogere inputlag hebben dan een "kale" DVI-D only variant. Bovendien heeft het geen zin om zo'n True10/DP/HDMI variant te overklokken, omdat hij dan frames gaat skippen. Dat gebeurt bij de DVI-D only niet.

Ik weet in ieder geval genoeg, ik ga een QX2710 DVI-D only laten importeren. :D
Ja daar heb je gelijk in, ik was me daarvan ook bewust toen ik mijne kocht maar ik heb toch voor de dvi+hdmi versie gekozen omdat ik dvi nou eenmaal vaak gebruik vanaf mijn laptop. En je kunt hem inderdaad dan ook niet hoger dan 75 overclocken geloof ik.

Ik had niet de pixelperfect garantie trouwens maar hij was piekfijn in orde dus of dat het waard is vraag ik me af.

[Reactie gewijzigd door aminam op 28 december 2015 12:50]

Als jij ook al met een DVI-D+HDMI versie geen last hebt van input is het helemaal mooi. Ik heb niets anders nodig dan DVI-D en ik koop de QX2710 eigenlijk alleen omdat het i.c.m. DVI-D only een hoge refreshrate 1440p monitor is, dus met mijn DVI-D versie zal het wel goed zitten. :D

Ik ga toch voor een Perfect Pixel variant, just to be sure. Want die garantie is niet erg fijn...

Bedankt voor de aanvullende informatie :)

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 28 december 2015 13:05]