1 review

Dell XPS 13 - Reviews

Dell XPS 13 Review

peterbrand 31 oktober 2014, laatste update op 6 november 2014, 634 views

Dell XPS 13

- Mooi, blits, handzaam. - openen van vensters is traag (ligt aan windows?) - aanraken werkt niet zo goed als op een smartfoon, maar kan ook aan windows 8.1 liggen

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • goed scherm
  • lange accuduur

Minpunten

• snelheid valt tegen. Of het aan de SSD ligt, slechte cache of de haswell weet ik niet.

- Mooi, blits, handzaam.
- Prima toetsenbord.
- goede accuduur
- aanraken werkt niet zo makkelijk als op een smartfoon, maar kan ook wel eens liggen aan de traagheid van openen van forms. Het werkt wel, maar mikken gaat met name op de randen van forms niet makkelijk en bij indrukken van knoppen raak ik dat dan soms 3x aan en grijp dan maar weer naar de muis.
- Mijn 3 jaar oude laptop Dell E6serie is qua gevoel snel zo snel als de splinter nieuwe XPS 13. Opstarten gaat wel sneller met de 13, maar daarna lijkt het trager. Programma's die rekenen lopen ongeveerd bijna zo snel, maar openen van forms heeft hij soms 15 sec voor nodig terwijl er ogenschijnlijk niets gebeurd.
- Klein detail is dat het prettig was geweest als het scherm net iets verder achterover geduwd had kunnen worden.
- Eigenaardigheid van Windows 8: In aanvulling op de resolutie van het scherm kun je de lettergrootte kiezen. Windows 8 gaat dat voor alle grootten verschalen met tot gevolg dat in sommige forms e.e.a. net niet meer goed gaat. In W7 kon je standaard kiezen en werd niet verschaald.
- In W8 ontbreekt een thema met gekleurde borders, etc.

aanvulling:
- het toetsenbord vind ik prima.
- de kleine hdmi stekker is prima: Platte laptop heeft nu eenmaal geen plaats voor een grote hdmi stekker.
- ik heb geen problemen met de audio driver. Enkel als ik laptop dichtklap en weer open sla dan geeft het youtyuubje geen geluid meer en moet ik het geluid even aan/uit zetten.
- geluid van de ventilator is normaal. Geen hoge piep.

Heb jij ook een Dell XPS 13?

Reviews door de redactie

Ik heb ook een XPS13 (i5 met 128gb ssd) en herken je problemen met forms niet. Heb je een clean install geprobeerd?