Specificaties 46" Full HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE46H7000SL Zwart Review

patrickvdhart 31 oktober 2014, 3.197 views

Samsung UE46H7000SL Zwart

Deze Tv sinds enkele weken in bezit tot volle tevredenheid en ik denk dat ik wel tot de kritische consumenten gerekend mag worden. Mooie natuurlijke (maar niet schreeuwende) kleuren, goede scherpte zonder overdrijving en vloeiend beeld. En ook een heel aardig beeld bij SD materiaal.

Pluspunten

• Heel mooi natuurlijk beeld. Goede sprekende maar niet overdreven kleuren.
  • Ook een prima beeld met slecht bron materiaal, zoals SD uitzendingen (golf channel  ) en uitzending gemist filmpjes.
  • Prima geluid
  • Smart gedeelte
  • Wifi verbinding zeer goed

Minpunten

• Aantal functies verborgen in menu, je moet echt wel een paar keer door de menu’s klikken voor je bent waar je wilt zijn
  • Standaard beeld instellingen waardeloos. Alleen de film mode nog acceptabel
  • Je kan niet je eigen volgorde van zender instellen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Na een behoorlijk lange zoektocht deze TV uiteindelijk gekozen. Ik heb het maar uitgebreid beschreven omdat ik weet dat andere dezelfde zoektocht hebben en wellicht helpt dit relaas.
Wij wilden geen 50 inch TV, onze voorkeur ging uit naar 42 inch of ietsje groter. Wij hadden nog een oude beeldbuis TV van 32 inch. Maandenlang TV’s vergeleken in de winkels en tests en reviews gelezen.
Wat opvallend is dat TV beoordelen in de winkel bijna onmogelijk is geworden. Ik vond de meeste Tv’s in de winkels een ronduit dramatisch beeld geven. Alleen bij Blu Ray demo filmpjes zagen ze er prachtig uit, maar gewone TV uitzending slecht, schreeuwende kleuren en overdreven scherpte met allemaal extra contour lijnen om voorwerpen e.d. Dan had mijn 16 jaar oude tv een mooier beeld.
Ik wilde eigenlijk eerst een plasma, het mooie genuanceerde beeld spreekt mij aan met de goede zwartwaarden. Alleen lijkt plasma einde verhaal te zijn.
Wij hebben serieus overwogen om een Sony te kopen (niet gedaan omdat het beste model 50 inch was, de 42 inch heeft een andere slechtere beeldbuis). LG overwogen maar ik vond de IPS schermen toch geen goed contrast hebben. Philips was een serieuze kandidaat, mooi beeld en ambi light, maar durfde Philips niet aan, toch wel heel veel problemen gelezen en gehoord en daar heb ik geen zin in (overigens is mijn huidige Philips al weer 16 jaar oud zonder ook maar wat voor problemen dan ook..).
Uiteindelijk toch voor Samsung gekozen, ondanks mijn eerste notie dat ik Samsung beeld te schreeuwerig vond. Was eerst van plan de UE48H6700 te kopen maar toen zag ik de UE46H7000 en die beviel me net wat beter, 46 inch is een mooie maat en ik kon hem voor een goede prijs krijgen (duidelijk < 1000).

En tot nu toe heel tevreden geen moment spijt  Ook de 46 inch maat is mooi, mijn vrouw leek het wel erg groot initieel maar achteraf vind zij het ook een prima maat.
Positief:
-Heel mooi natuurlijk beeld. Goede sprekende maar niet overdreven kleuren.
-Ook een prima beeld met slecht bron materiaal, zoals SD uitzendingen (golf channel  ) en uitzending gemist filmpjes.
-Goede bewegende beelden. Voetbal en hockey e.d zijn bijv adembenemend om naar te kijken, echt boven verwachting. Ik heb wel de motion settings aangepast (lager gezet, mooi compromis zo)
-Prima geluid. Hier hoor je wisselende verhalen over, maar mijn vrouw en ik vinden beide het geluid helemaal prima en je hoeft voor deze echt geen soundbar of zo toe te voegen. Muziek speel ik toch niet via de televisie, daar heb ik een mooie installatie voor.
-Smart gedeelte, zoals web browser, uitzending gemist, youtube etc. Zit prima in elkaar en werkt gewoon goed. Ik had gedacht dat we dit weinig zouden gebruiken maar we gebruiken het heel vaak. Even KRO kindertijd opzetten of sesamstraat via internet op willekeurig tijdstip voor de kinderen, het werkt gewoon goed. Of even op Youtube een fimpje of docu kijken, het werkt goed en het beeld is meestal nog prima.
-Wifi verbinding zeer goed. Ik wilde hem via LAN kabel aansluiten maar heb hem tijdelijk even via Wifi verbonden. In afgelopen 3 weken geen enkele keer problemen gehad, alle internet films e.d lopen zonder horten stoten. Dus ik laat het maar zo.
-Opnemen van uitzendingen op USB gaat prima. Makkelijk te programmeren. Je kan zowel een USB stick gebruiken als een USB hard disk. Je kan gewoon de tv uitzetten en het programma wordt keurig opgenomen. Ondanks de dubbele tuner kan je niet 1 zender kijken en de andere opnemen, daar zou je een dubbele CI+ kaart voor nodig hebben (Heb me laten vertellen dat de Duitse versies dit wel kunnen, daar kunnen 2 CI+ modules in). Je kan ook een live uitzending stil zetten (als de telefoon gaat bijv) en dan verder kijken als je klaar bent.

Nadelen:
-Aantal functies verborgen in menu, je moet echt wel een paar keer door de menu’s klikken voor je bent waar je wilt zijn.
-Standaard beeld instellingen waardeloos. Alleen de film mode nog acceptabel, alle andere niet om aan te zien (een zonnebril is bij aan aantal instellingen aantebevelen..). Uiteindelijk begonnen met de consumentenbond standaard aanbevolen instellingen en die nog ietsje veranderd. Een verschil van dag en nacht met de standaard instellingen, ik zou mensen echt aanbevelen dit te doen anders kunt je net zo goed een TV die half zo duur is kopen.
-Je kan niet je eigen volgorde van zender instellen. Vind ik echt belachelijk dat Ziggo en Samsung dat voor mij bepaalt.Je kan wel favoriete lijsten maken maar daarin kan je dus niet de volgorde bepalen.
De BD Wise mode (beeld instelling) samen met een Samsung Blu Ray speler geeft echt geen beter beeld, ondanks wat het boekje beweerd, gewoon de normale TV instellingen gebruiken.
-Sommige snelle scene’s geven toch een beetje een soap box effect, wellicht moet ik de motion instellingen nog wat tweaken.
-Wel 1 of 2 keer een vast loper gehad, waarbij ik de TV even uit moest zetten en weer aan maar dat schijnen alle moderne TV’s af en toe te hebben.

Heb jij ook een Samsung UE46H7000SL Zwart?

Werkt het smart tv gedeelte ook vlot? Gaat het zappen bijv ook een beetje accepetabel?
Ik vind het smart gedeelte goed en ook redelijk snel. Het is niet zo snel als op een laptop maar snel genoeg om heel bruikbaar te zijn.
Dingen als Youtube, uitzending gemist of bijv buienradar werken uitstekend. Ook de oplossing met de 2e kleine muis afstandsbediening die je als pointer gebruikt voor het smart gedeelte werkt gewoon goed.
Wat betreft zappen met de TV zenders. Wij hebben een Quantis Ziggo 1.3+ module.
De snelheid van het zappen is niet geweldig, onze vorige losse decoder was sneller. Maar ik kan er wel mee leven.
Even terug komen op de zenders die je zegt niet zo te zetten zoals jij wil.

Nu moet ik zeggen dat een UE40F7000 en een UE40D7000 heb, daar kan ik in de Favorieten de zenders zetten zoals ik wil, dus bijvoorbeeld, NPO2, NPO1, RTL4, NPO3 etc.

Misschien dat van de H serie het menu veranderd is dat weet ik dus niet, ten opzichte van de D versie is mijn menu van de F ook weer anders zo kan ik de "Spaarstand" van de D bereiken in de makkelijke optie Tools maar bij de F moet ik het hele menu door en ook aardig diep, vond de optie in de D makkelijker.

Ook het opnemen met de optie PVR kan het ene programma opnemen en het andere kijken BEHALVE 2 HD Zenders dus RTL7 kijken en EEN (belgie) opnemen gaat dan weer niet wel als het NPO 1,2 of 3 is dan kan wel.

Nu heb ik UPC als Provider en heb ik een Ci+ modulen buiten de mediabox die ik eigenlijk niet gebruik maar moest dat ding erbij nemen bij het abbo.

Ook de kleuren staan bij aflevering op zijn felst, dat is een eigenschap van Samsung zo ook mijn Samsung Note waar ik direkt een paar niveau's lager heb gezet, bij de TV kan je het rood terug zetten van 50% naar 25% wat gelijk een beter resultaat geeft.

Menu-beeld-geavanceerde instellingen-kleurruimte - "aangepast" dan Rood op 25%.

Tot zover maar weer ... :+
Ok bedankt Patrick. ik zat zelf in dubio om deze te kopen. maar een losse ontvanger is vlugger ben ik allang achter na veel lezen op inet en ook eigen ervatring, ik heb ook een quantis 1.3 maar het duurt wel 4 seconden voordat er een zender overgaat dat vind ik echt onacceptabel en belachelijk. Ik heb net een nieuwe philips btw maar die gaat retour. Wat een bak ellende.

[Reactie gewijzigd door Smoothcrimineel op 12 november 2014 13:29]

Ik heb de 46 inch nu en man man Philips moet zicht schamen (terug gebracht). Wat een fantastisch apparaat! Kopen dat ding!

[Reactie gewijzigd door Smoothcrimineel op 19 november 2014 18:08]

Leuk om te horen - welkom in de club. Inderdaad een goed ding. Hoor het graag als je nog ervaringen of tips hebt.
Veel plezier ermee!
Wij staan op het punt om deze TV te bestellen. Wat we alleen graag zouden weten is hoe breed de voet is op het vooruitstekende stuk. Beetje rare vraag misschien maar wil graag weten of deze op het tafeltje past. Andere moeten we daar ook nog een nieuwe voor kopen :-)
Als iemand dat voor ons op zou willen meten zou dat erg fijn zijn. Thnx, groet Inkie.
Lastig meten maar ik kom op 45 a 46 cm. Succes ermee.
Oh fijn dat je het opgemeten. Dat past dus dan hoeven we niet gelijk een nieuwe tv tafel te kopen. Nu eens kijken wanneer we hem gaan bestellen. Model gaat eruit zeggen ze bij scheer en foppen. Kost nu
999, kan misschien nog wel wat af :)
Bedankt, Groet Inkie.
Hoe zit het met de zwartwaarde?
Zijn de zwarte balken bij films ook echt zwart of komt er een blauwegloed door heen?
Ik bedoel dus ledbleeding.
Ze zijn echt zwart. Niks van een blauwe gloed of iets te merken. Deze tv heeft een Samsung VA panel en dan kan je ook verwachten dat het goed is.
Oke bedankt, dat vind ik namelijk heel belangrijk bij het kijken van films.
Ik twijfel eigenlijk tussen deze [55 inch model] of de HU7500. Iemand tips?! :)
Ligt er aan hoe dicht je op je tv zit.