Nokia Lumia 530 Zwart Review

RalphZ 31 oktober 2014, laatste update op 31 oktober 2014, 1.069 views

Nokia Lumia 530 Zwart

Windows-topper gezien de prijs. Camera is matig.

Pluspunten

• formaat
  • goedkoop, goede prijs/kwaliteitverhouding
  • geheugen is flink uit te breiden (noodzakelijk ook, want de 4 GB die hij af-fabriek meekrijgt is veel te weinig)

Minpunten

• camera
  • weinig apps in vergelijking met andere besturingssystemen
  • randje om het scherm neemt vuil op

Gekocht als vervanger van mijn Windows HTC Radar. Eigenlijk beviel Windows wel prima, ook al is het aanbod van apps een stuk minder of werken apps minder dan op Android of iOS. Alle 'belangrijke' zijn er echter wel te vinden. Ik ben voor dit toetsel gegaan vanwege de prijs en het fijne formaat. Je kunt het toestel in één hand houden en bedienen met de duim van diezelfde hand.
Jammer is dat de camera niet best is (je kunt niet inzoomen en niet flitsen, je kunt er dus ook geen zaklamp-app opzetten), maar voor de rest bevalt hij goed. Alle functies en apps reageren snel. Ding start ook snel op en er kan een mini-sd kaartje in van 132 GB. Muziek luisteren doe ik er trouwens niet mee. Accu gaat voor mij lang genoeg mee en laadt ook snel op. Geen spijt tot dusverre!

Heb jij ook een Nokia Lumia 530 Zwart?