Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LB650V Zilver Review

german8 30 oktober 2014, laatste update op 3 juni 2016, 1.492 views

LG 42LB650V Zilver

Erg prettig toestel met veel features voor een scherpe prijs.

Pluspunten

• 100Hz paneel
  • WebOS
  • 5GHz Wifi

Minpunten

• TV voet kan robuuster
  • Geluid kan beter

Erg prettig toestel voor een goede prijs.

Heeft een 100Hz paneel wat zorgt voor een erg rustig beeld (vooral handig voor 3D beeld).
Hij kan zich niet meten met de top lijn van LG maar ik ben aangenaam verrast met de beeldkwaliteit.

De kwaliteit van de passieve 3D heeft ons verrast, al is het effect natuurlijk niet zo groot als in een bioscoop.

Na veel rommelen met beeldinstellingen heb ik toch maar de PictureWizard gevolgd en dat bleek uiteindelijk een goed resultaat te geven voor mijn situatie. Hoewel het vast niet de 'perfecte kalibratie setting' zal zijn.

Opstarten duurt wel iets langer dan mn oude TV maar dat zal wel door WebOS komen en het feit dat ie verbinding moet maken via de WiFi.

Aansluitingen zijn individueel instelbaar, via een wizard kies je wat voor apparaat je aansluit en dan komen alle instellingen vanzelf goed.

Het geluid is behoorlijk goed (prima voor TV kijken en serie's) maar ik heb via HDMI toch een 2.1 setje eraan gehangen en nu gaat de audio automatisch via de 2.1 set via ARC.

Ik kijk TV via een UPC decoder op 1080i en dat geeft goed beeld.
De uitzendingen zijn toch niet hoger en het schijnt dat de Horizon box net iets minder inspanning hoeft te leveren voor 1080i( tov 1080p).

Heb ook 'gewone' digitale TV via de COAX van UPC en dat beeld ziet er ook behoorlijk goed uit.

Ik gebruik nog weinig WebOS apps en functies, enkel Youtube om soms een filmpje te kijken.

Via de USB ingangen kan je allerlei video formaten afspelen, ook 3D materiaal. Heb echter al enkele avi files (gedigitaliseerde video films) gehad welke ik niet kon afspelen op de LG tv.

Heb jij ook een LG 42LB650V Zilver?

Op LG staat dat ze beiden gewoon LED IPS schermen hebben (de enige LG EdgeLit schermen zijn de XXLA9659 serie).
Ik weet niet waarom op Tweakers staat dat de 42lb650 EdgeLit zou zijn. (heb een aanpassingsverzoek ingediend)

Bij een volledig wit scherm kan je inderdaad een beetje zien dat het niet 100% egaal is. Ik schat dat er 45 apart dimbare gebieden in het scherm zitten (5x9 vlakken).
De hoeken zijn bij mij lang niet zo donker als in de review. (ik zie het omdat ik erop let, andere mensen zal het niet opvallen)
Bij een volledig zwart scherm is het nog minder zichtbaar, het valt mij niet eens op.
(ik heb het gevoel dat de reviews steeds 'strenger' worden, dmv van foto met extra lange sluitertijd ga je natuurlijk meer zien!)

En bij normaal gebruik (hdtv/tv/films/fotos/WebOS/etc.) zie je er al helemaal niks meer van.
Ik heb ook gewoon de PictureWizard gevolgd want de instelling 'isf Expert1' (welke het meest accuraat zou zijn) gaf in mijn kamer niet het mooiste resultaat.

[Reactie gewijzigd door german8 op 28 november 2014 10:39]

Hoi Klaas,

Leuke review en het helpt mij weer in de zoektocht, waarvoor dank! Ik heb nog wel een vraagje die je misschien kan beantwoorden. Ik zie dat er een CI+ module inzit, betekend dit dat je nu zonder UPC decoder kijkt en het kaartje in je TV hebt gedaan? Aangezien deze TV maar 3x hdmi hebt zou ik dat graag willen. Alvast bedankt!
Er kan zo'n module in, die heb ik niet.
Er zit een dvb tuner in de tv waardoor je het standaard digitale tv pakket van upc kan kijken. Hiervoor heb ik geen kaartje nodig.
Allright, bedankt voor de informatie!
In de review van de LG 42LB670V staat dat de backlight het scherm niet egaal verlicht.
Heeft dit model (met edge-lit i.p.v. full-led) daar geen last van?
Hoi Klaas,

Hoe vind je het scherm qua reflectiviteit? Lees hier wat negatieve reviews over.
Ervaar je dit als storend?

Groet
Tja, hoe ik reflectie ervaar is natuurlijk subjectief.

Het is geen mat scherm zoals mn laptop, maar ik heb nergens last van.
Wanneer de TV uitstaat en de zon in de kamer schijnt zie je natuurlijk wel weerspiegeling.