Specificaties 48" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-48W585B Zwart Review

uknowSam 30 oktober 2014, laatste update op 4 november 2014, 4.983 views

Sony Bravia KDL-48W585B Zwart

Een mooie TV met een uitstekende paneel. Design is mooi en bezels zijn lekker dun. Ik zocht een TV met een mooie prijs en vooral een zuinige TV. Heb deze TV niet lang maar wou voor de mensen die twijfelen snel plaatsen (vanwege de MM-actie)!

Pluspunten

• Bang for buck
  • Design
  • 4 HMDI, 2 USB, WIFI, LAN
  • Smart TV (Youtube, Netflix etc.)
  • Vanaf je mobiel naar je tv stream (DNLA etc.)
  • Dunne bezels
  • Geluid goed genoeg
  • Zuinig 45 WATT (A++)

Minpunten

• Voet is niet stevig (niet storend)
  • Dikte tv (niet storend)
  • Dikte adapter (niet storend)
  • Apps aanbod minder dan overige merken

Hallo!

Deze tv heb ik aangeschaft om mijn 10 jaar oude HD-READY TV van 40 INCH te vervangen. Het deed het nog maar het was te klein, geen full hd en verbruikte veel stroom!! Het verbruikte 200+ watt dat is 80 euro per jaar ongeveer. Met de aanschaf hoop ik dus de koste na een paar jaar eruit te hebben gehaald :)

Unboxing:
Bij MM kwam na een dag grootte kartonnen doos binnen. De doos was gemakkelijke te openen en je kon beginnen met de handleiding lezen. Al gelijk merk je op dat de voet die je aan de tv moet bevestigen niet stevig aan voelt het is van dun plastic en wat buigbaar is. Na het voet bevestigen wat trouwens maar 2 schroefjes waren was het tijd op het op te starten! :)

De tv is op zijn dikst onder in dat is 9 CM boven in die flink wat dunner. Het is niet dunste TV maar mij maakt het persoonlijk niet uit vooral binnen deze prijscategorie. De bezels zijn lekker dun en voet ziet er strak uit!

Instellen van tv:
Bij het opstarten kan je gelijk je internet instellen via LAN of WIFI. Zelf doe ik het via LAN, maar het is toch erg prettig om een tv met wifi te hebben.

De KPN box en HTPC aangesloten op HDMI wat betekent dat ik nog 2 HDMI vrij heb voor apparatuur die ik in de toekomst kan aansluiten.

Smart TV:
Bij de home menu van de SMART-TV zie je aanbevolen apps staan. Een paar had ik geļnstalleerd zoals netflix, youtube, 500px en nosjournaal. Apps zoals uitzending gemist, vimeo en plex kon ik helaas niet vinden, deze apps zijn wel op samsung smart tv beschikbaar.

Youtube en Netflix werken werken prima en zitten er ook mooi uit. Youtube is ook via mobiel te besturen wat erg handig is.

Smart tv doet wat die moet doen, het draait soepel en er zijn handige apps. Alleen missen er toch wat apps. Smart tv zal ik weinig gebruiken aangezien ik veel via HTPC of DNLA doe.

Mobile streaming:
Je kan je bestanden zoals muziek/video/foto's gelijk via je mobiel naar je tv sturen wat op de android toestellen erg makkelijk werkt. Ook kan je gehele beeld+geluid van je mobiel sturen via midra-cast, dit werkt prima. Op IOS heb ik het niet getest.

Kwaliteit paneel:
Ik het vind het een prima scherm de kijkhoeken en contrast is wat mij betreft zeker goed!

Na wat onderzoek heb ik kunnen vinden welke paneel erin zit. Er zit namelijk een samsung S-PVA. De eigenschappen van S-PVA kan je op het internet terug vinden. Maar in het kort het is een paneel die veel op een IPS paneel lijkt waardoor de kleuren mooi zijn en de zwartwaardes uitstekend zijn. Als je een beeld van de sterren hebt zie je dat de achtergrond ook pikzwart is! Daardoor heeft het een uitstekende beeldkwaliteit. Ben blij dat Sony toch voor een S-PVA paneel gekozen heeft.

USB:
Je kan via een hardeschijf of usb-stick films/fotos/muziek afspelen, er zijn veel bestanden die ondersteund zijn en het werkt prima. MKV en subtitles moet ik nog uitproberen.

Overall:
Het is een mooie tv met een goed scherm en (nu) een vriendelijke prijs. Er zijn nadelen maar die wegen niet op tegen de vele voordelen van het tv.

Als je zoekt naar een goedkope 48 inch tv met SMART TV, 4x HDMI dan kan ik je dit zeker aanraden.

Vragen? Stel ze in de reactie :)
Ontbreekt er wat? dan zal ik het snel testen :)

Waarom kan ik niet nog meer pluspunten boven in zetten :(??

UPDATE:
Kwaliteit paneel

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-48W585B Zwart?

Ik ben erg benieuwd of het verschil met een tv met een refresh rate van 200hz of meer duidelijk zichtbaar is. Kun je daar iets over zeggen?
deze tv heeft een 100hz daardoor kan ik niet veel overzeggen. Maar het is vaak zo dat bij hogere hz het vloeiender aanvoelt vooral in snelle beweging zoals actie films. Dit kan je het best zelf ervaren in de lokale winkel met test videos.

Bij deze TV voelt zeker ook vloeiend aan, dus prima.
1 vraagje hoe doet miracast het.
Dus ik bedoel is het soepel of zie je lag en wat met de inoutlag hiervan en loopt het geluid sychroon met het beeld, dus als ik bv. Een video open doe via xbmc op mijn gsm is die kijkbaar?
Alvast bedankt voor je hulp en de leuke review :) .
Hi! Micracast werkt bij deze sony TV via wifi-direct. Ik heb het net wat uitgebreider getest. Ik heb verschillende dingen getest als eerst internet. Dat ging redelijk soepel alleen soms hakkeringen in het beeld naar beneden of boven scrollen, niet heel storend voor surfen. Bij afbeelding bekijken werkt dat goed alleen bij sliden naar volgende foto kan die hakkeren. Als laatst bij een youtube test ging die niet echt lekker. Beeld was lipsynchroon maar het hakkerde wel af en toe ( per minuut ongeveer 1 of 2 keer) Voor videos is het niet bruikbaar. Ik heb een S4 gebruikt, het kan aan de beperkingen van de mobiel zijn maar dat betwijfel ik. Videos via DNLA sturen werkt wel wat beter :)

Voor XBMC raakt ik het af je kan beter een kleine mediaplayer aanschaffen. En met je mobiel het besturen :).

Ik heb ooit ook op andere TV's geprobeerd maar dat liep ook niet altijd goed!

[Reactie gewijzigd door uknowSam op 4 november 2014 13:51]

Ik heb ooit ook op andere TV's geprobeerd maar dat liep ook niet altijd goed!
Ok bedankt voor je reactie en ook voor et feit dat je het uitgebreid getest.
Het leek mij interessant als het een beetje zou werken als op de apple tv.
Maar zo te zien is dat niet zo, dus voor mij zal miracast zeker een pluspuntje zijn, maar het geeft dus zeker niet de doorslag bij het kiezen van een tv.
Nogmaals bedankt :)
Graag gedaan! Bij mij waren de functies niet een belangrijke punt aangezien een HTPC op is aangesloten. De prijs en de beeldkwaliteit waren het belangrijkst!

Ik heb bij de beeldkwaliteit meer info gezet misschien interessant als je aan het twijfelen bent :)
wat mij opvalt is dat er geen uitgebreide handleiding bijzit, deze bij Sony alleen in html beschikbaar is en niet in bijvoorbeeld pdf zodat ik deze zelf kan uitprinten.
Top die uitgebreide review.
toch nog een paar vraagjes:
Welke (merken & types)SMART-TV's heb je allemaal bekeken in je zoektocht naar de gulden middenweg van top beeld en niet te duur?
En denk jij dat de S-PVA prettiger/beter is dan ips?

Is die 50hz met snelle beelden(sport / games bij HD niet te weinig? veel schermen hebben al 100Hz (en nog wat geoptimaliseerd tot tig-honderd Hz, maar daar kijk ik niet echt naar)

En zie je nog vreemde verschillen(kleur problemen) tussen Real HD beeld (zeg, Animal planet/discovery) en animatie HD beelden zoals Avatar/ john carter/( eigenlijk alle actiesfilms tegenwoordig ;-)?

[Reactie gewijzigd door copykat op 12 november 2014 21:23]

Een LG TV van 47 INCH LINK.

Het grote nadeel van de LG is dat er maar 2x HDMI heeft. Zonder DNLA en zonder WiFi. En de LG gebruikt meer stroom. Smart Tv was mij bij geen must, maar wel aansluiting en design. En p.s 1 inch groter is toch nog fijner :)

Geoptimaliseerde refresh rate van deze tv is 100hz. Dus niet geoptimaliseerd zoals wat jij zegt 50 of 60. (kan het even niet vinden wat het precies is) Ik vind dit zeker niet te weinig. Daarnaast vind iedereen het meer hertz anders ervaren. Ik zelf vind meer hertz meer storen. Bij deze aspect zou ik je aanraden om testen in de winkel en kijken wat je fijner vindt.

S-PVA lijkt erg op IPS alleen is het een andere variant. De kleuren zien er niet oververzadigd uit en toch super mooi. Verschil tussen S-PVA en "Goede" IPS panelen zal weinig verschillen maar verschil tussen andere "Slechte" goedkope panelen kan je echt zien. Dus ik vind het niet beter dan IPS maar ik zie wel groot verschil tussen me 3 jaar oude led-edge tv zonder local dimmen. Over het paneel heb ik niks te klagen zelf bij REAL HD zien de huid kleuren van personen niet te oververzadigd uit (heel belangrijk) en bij animatie komen de kleuren ook goed tot zijn recht. De kleuren bij animatie zijn over het algemeen intenser wat door de makers zo bedoeld is en komen ook bij de tv terecht. Ik zie totaal geen vreemde verschillen.
Ik heb sinds kort ook die Sony .....585B. Middels een coupon had ik hem voor ¤ 494,-- afgeleverd aan huis. Erg mooie TV met veel aansluitmogelijkheden voor een scherpe prijs !
Misschien beetje mosterd na de maaltijd maar ik heb deze Bravia ook al een tijdje staan (zelfde actie bij de MM).
Blijkbaar heeft hij wel Plex, maar het is nogal verstopt!
Als je op de AB op 'discover' drukt en helemaal naar beneden scrollt kom je bij de Opera TVStore, daarin is een Plex app te vinden. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd.
Vervelend is wel het aantal handelingen dat je moet verrichten om bij de app te komen (heb niet uit kunnen vinden hoe ik een shortcut op het homescreen kan maken) en je moet een paar keer redelijk lang laden.
Bedankt voor je reactie. In opera TVstore zitten inderdaad meer apps. Ik wist niet dat plex in zat. Je hebt inderdaad gelijk, een beetje teveel handelingen. De gebruiksgemak gaat weg van een smartv. En snel werkt het ook niet. Ik denk niet het mogelijk is om een shortcut van plex te maken maar wel van opera tvstore, maar dit wist je al waarschijnlijk.

De smart tv van sony is erg mager, uitzending gemist zou voor mij echt handig geweest zijn. Maarjha via mijn HTPC werkt ook prima :P

Veel plezier met je TV! Ik heb dit in ieder geval wel :)