Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JK-CN360H Review

manuskate 30 oktober 2014, 1.407 views

Asus N550JK-CN360H

Deze laptop is best of both worlds. Kijk je naar design, hardware en prijs/kwaliteit is deze laptop eentje die je moet meenemen in je overwegen!

Pluspunten

• Materiaal helemaal aluminium
  • Systeem in balans ( scherm, processor, videokaart, ssd)
  • Touchpad werkt lekker voor multimedia doeleinden
  • Zelf tweaken makkelijk
  • Stil bij normaal gebruik
  • Erg mooi en geen Apple (prijs)
  • Handige snufjes als verlicht toetsenbord, asus logo en extra bass speaker
  • Goed geluid voor laptop

Minpunten

• Geen gaming oa videokaart is daar ongeschikt voor koop dan een ps4
  • Cooling systeem kan bottleneck zijn
  • Grote oplader
  • Accu duur valt tegen
  • WiFi bereik kan tegenvallen

Deze laptop is wat mij betreft het perfecte samenkomen van design, kwaliteit en power voor een eerlijke prijs. Ik was opzoek naar een laptop die in verhouding/ balans was. Daarmee bedoel ik dat de hardware onderdelen aan mekaar gewaagd zijn en dat allemaal in een mooi jasje gestoken. De N550JK-CN360H heeft qua hardware een mooie verhouding. Het scherm IPS display voor een betere kleurweergave, een hoger contrast en wijdere kijkhoeken dan een standaard LCD display. De processor, SSD en videokaart zijn ook goed in balans wat voor overall goede prestaties en evenwicht zorgt. Het is absolute geen gaminglaptop en ook niet geschikt voor proffesioneel fotobewerking. Maar daar is de prijs ook naar! Voor 1200 euro of wat goedkoper als je een beetje rondkijkt en wacht op een aanbieding krijg je een multimedia laptop die de meeste dingen makkelijk aan kan zeker als je zelf enige tweaks toepast (meer geheugen en caddy SSD erbij). Wat me opvalt met gewoon gebruik(film kijken, ondertussen op internet terwijl je aan het downloaden bent) is de N550 helemaal stil! Dat komt mede door de SSD maar ook de quad core processor die duidelijk meer aankan dan de I7 U serie. Nadeel zou zijn dat de uitlaat van de koeling achter het scherm uitkomt. Dit is zeker waar als je de laptop gaat gebruiken voor zware games maar gewoon multi media gebruik komt de processor en videokaart temperatuur niet boven de 50 graden met een nog rustige fanspeed.

Conclusie: mooie laptop die in balans is, goed voor multimedia multitasken maar niet voor gamen en professioneel foto bewerken( scherm is daar ongeschikt voor, je moet dan een tweede scherm aansluiten)

Heb jij ook een Asus N550JK-CN360H?

Wat bedoel je met niet geschikt voor zware games? Ik neem aan dat een game als Diablo3 wel soepel draait?

Of dat andere games, niet of ultra kwaliteit, ook gewoon speelbaar zijn?
Deze laptop kan Diablo3 op high goed draaien hij word wel warm maar hij kan het gewoon goed aan.
De meeste zware games kan ie goed aan op medium/high.
Dat is dus op de kwaliteit van de ps4 ;) .

Hoelang is de accuduur?? Zolang ie het bij huis, tuin en keukengebruik (internet, office etc.) 4 uur uit houd vind ik het goed :P .