LG BH6240C Review

german8 29 oktober 2014, 2.124 views

LG BH6240C

Goedkope, goede en mooie 2.1 set met veel voldoende features.

Pluspunten

• Mooi vol geluid uit kleine boxen
  • Simpele instellingen

Minpunten

• Geen Wifi
  • Geen WebOS

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik zocht;
-2.1 setje
-blu-ray 3D
-smaller dan 42cm
-bluetooth

Ik heb deze set gekocht als aanvulling op mn 3D LG tv. Aangezien de TV reeds WebOS heeft waren smart functies voor mij niet belangrijk.

Deze LG set voldeed aan alle voorwaarden en heeft tevens de mogelijkheid om via internet de firmware te upgraden, dit kan enkel via een bekabelde aansluiting.
Ook is er Optical-in aanwezig en ARC mogelijk.

Aansluiten was een eitje, voor de zekerheid (als ARC niet mooi klonk of werkte) ook een optical kabeltje van mn UPC Decoder naar de surround set gelegd.
En na aanzetten eerst de laatste firmware erop gezet.
Aan en uitzetten gaat bijna zo snel als mn oude DVD set en vele malen sneller dan de LG tv en de UPC Horizon box.
Het menu werkt erg snel en instellingen zijn simpel en duidelijk.

Het geluid is mooi en vol, een goede upgrade ten opzichte van de TV en mn oude DVD setje. Vooral voor het kijken van films of luisteren van muziek. Er zijn een aantal sound presets en een equalizer om het zelf de regelen. Het volume van de boxen is afzonderlijk instelbaar en tevens kan je afstanden per box instellen waarop het geluid dan wordt gesteld.

De blu-ray functie werkt goed en snel, 3D nog niet getest.
De Bluetooth funtie werkt ook perfect vanaf mn smartphone.
FM radio gebruik ik niet, er zit een antenne bij de set welke ik niet heb aangesloten vanwege slechte ontvangst in huis.
De ARC funtie werkt erg goed, de optical kabel was niet nodig geweest.
Zelfs als ik TV kijk via mn UPC box (op HDMI2) stuurt de TV (via HDMI1) het geluid naar de surround set.

Nadat ik op de TV de HDMI1 ingang had geconfigureerd en SIMPLINK en ARC had geactiveerd gaat de set vanzelf aan en uit wanneer ik de TV aanzet.
Ik heb dus enkel de afstandsbediening van UPC nodig.

Het design van de set is mooi strak en simpel, de UPC box staat er bovenop.

Ik ga de smart functies misschien nog eens testen en moet nog 3D schijfjes kopen om de 3D werking te kunnen beoordelen. Tevens zal ik nog eens wat USB apparaten aan de set gaan hangen.

Heb jij ook een LG BH6240C?