Specificaties 27" @ 2560x1440 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Swift PG278Q Zwart Review

Bhalial 29 oktober 2014, 1.638 views

Asus ROG Swift PG278Q Zwart

Geweldige monitor, goede kleurweergave voor TN paneel (na instellen) en perfecte resolutie/pixel verhouding

Pluspunten

• 2560x1440p en 27" is perfecte combinatie
  • 3D functionaliteit is geweldig
  • 144hz (120hz met 3D) is heerlijk gamen
  • Smalle bezels wat het scherm ondanks zijn 27" wel ''klein'' maakt.
  • Goede kleur weergave voor een TN panel (het kan natuurlijk niet tippen aan een goed IPS panel)
  • De knop om het scherm aan/uit te zetten is echt instant. Dus geen splash scherm of zoiets.

Minpunten

• De prijs is vrij hoog. Ik heb hem zelf 2e hands gekocht dus minder betaald.
  • Er schijnen veel problemen mee te zijn qua pixel defecten etc. Gelukkig zelf niet mee gemaakt, maar van wat ik heb gelezen is het vrij veel voorkomend.

Na een week dit scherm in gebruik te hebben, vind ik het aan mij om even een review te schrijven voor de mensen die of twijfelen over dit scherm.

Het scherm zelf is mooi vormgegeven, zwart, kleine bezels en een rood gloeiende ring op de monitor stand. (dit is gelukkig uit te zetten, dus geen nadeel). Bouwkwaliteit is top te noemen.

De knoppen aan de achterkant om de navigatie van je scherm opties mee te bedienen zijn van uitstekende kwaliteit en geven een licht klikje als je ze indrukt. Ik gebruik zelf de joystick die boven de knoppen zit om te navigeren, dit is persoonlijk de snelste manier om de monitor goed in te stellen.

Het paneel zelf is erg mooi om te zien, na wat aanpassingen zijn de kleuren erg goed in de games die ik speel. Voor youtube filmpjes en andere films kijken vind ik het toch wel jammer dat mijn IPS paneel van 29" zoveel beter is. Maar heb mij laten vertellen dat dit over het algemeen het geval is met TN/IPS vergelijkingen.
Heb zelf dus wel constant een scherm ernaast die mij het verschil laat zien. Als je dat niet hebt, went het waarschijnlijk een stuk sneller.

de 3D functionaliteit is ook zeer cool vind ik persoonlijk. Gebruik het vooral voor spellen zoals Diablo 3, wat de ervaring in het spel stukken verbeterd.

Kortom, een geweldig scherm voor gaming en een wat minder scherm voor fotobewerking en films kijken.
Mocht je dus veel gamen dan denk ik niet dat je een beter scherm kan vinden op het moment.

Heb jij ook een Asus ROG Swift PG278Q Zwart?

Leuke reactie, maar zonde van je tijd.
Bovendien ervaar ik dat niet zo.

[Reactie gewijzigd door Bhalial op 19 januari 2015 18:27]

Leuke review, maar, ZONDE van je geld. :)
Hey, gebruik je deze monitor nog? Zo ja: hoe bevalt hij?

Ik zit een beetje te kijken naar een scherm op 1440p met 144 Hz. Ik weet alleen niet of mijn GTX 970 dit aan kan op hoge graphics. Kan je mij hier wat meer mee helpen?
Gebruik em nog wel maar er zijn nu wel betere schermen te koop voor dat geld denk ik. Het is echt geen slecht scherm maar had liever ips scherm gehad