HP Officejet J5780 Review

willem III 15 maart 2009, 311 views

HP Officejet J5780

Pluspunten

• Klein van formaat, kan zware papiersoorten goed aan.

Minpunten

• Onbetrouwbare printerdrivers, hoog inktverbruik, slechte service HP, matige scanresultaten.

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 2
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 1
Inktverbruik Score: 1
De J5780 is nu bijna twee jaar bij mij in gebruik geweest. De hardware op zich is niet eens zo slecht, het grootste probleem zit in de driversoftware, die het de ene keer wel en de andere keer niet doet. Het is daarom altijd onzeker of je iets kunt printen of scannen. Op de meest ongelegen momenten begint het apparaat zijn drivers uit zichzelf opnieuw te installeren. Op andere momenten was er helemaal niets meer te beginnen met de printer, en moest de hele zaak met de hand opnieuw worden geinstalleerd.
Daarnaast waren er een aantal problemen met de cartridges. Die waren bij tijd en wijle moeilijk verkrijgbaar. Maar erger: zelfs de XL-cartridges raakten veel te snel leeg, hetgeen hoge kosten tot gevolg had. Contact over dat onderwerp met HP verliep stroef. Bij een cartridge die het zeer kort na de aankoop helemaal niet meer deed, werd na enig aandringen door HP toegezegd dat er een nieuwe zou worden toegestuurd. Daar wacht ik inmiddels al een maand of vier op... Al met al ben ik het vertrouwen in HP kwijtgeraakt. Mijn J5780-printen gaat in de komende weken vervangen worden door een andere, geen HP.

• Sony VAIO PCV-W1
  • Windows XP

Heb jij ook een HP Officejet J5780?