Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

romano1996 28 oktober 2014, 1.749 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Ik ben van een router die 8 jaar oud was over gegaan op deze. Wat een verschil!

Pluspunten

• Top bereik!
  • Erg snel!
  • Stabiel.
  • Het design.
  • Zeer robuust gebouwd

Minpunten

• De prijs.
  • het design van de control panel vind ik niet zo mooi.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Deze router heb ik net 2 dagen in gebruik, dus kan geen antwoord geven op ondersteuning. De andere punten heb ik getest.

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

Serieus :?

Hoe heb je het bereik getest? Was dat een houten muur, een betonnen muur, een verdieping of twee?
En was het snel omdat het meteen werkte? Of heb je daadwerkelijk de doorvoersnelheid gemeten over meerdere afstanden bedraad en draadloos?

Pluspunten en minpunten ok. Maar als je aangeeft getest te hebben kun je van Tweakers verwachten dat ze vragen hoe, wat, wanneer en waarom :+ .
Niet zijn ervaring, maar de mijne met deze router(s), ik plof hieronder neer wat ik ook in een recent topic heb geplaatst. Een ruwe copy/paste dus, mijn excuses daarvoor.

Het is heel toevallig maar ik ben net met een AC opstelling aan het testen (vandaag binnengekregen) voor mijn oudste zoon. Deze kan met geen mogelijkheid vast internet in zijn computerruimte (nieuw huis), krijgen omdat deze ruimte achter een eerste uitbouw is gelegen, de 2e uitbouw aan zijn woning dus.

Ik heb 2 van deze routers aangekocht en heb de 2e in bridge-mode gezet. Ik ben bij mij thuis aan het testen gegaan. Het is de bedoeling om ze maandag bij mijn zoon te installeren.

De eerste staat nu bij mij in de meterkast, de andere in een aanbouw aan het huis, hemelsbreed 15 meter van de router. De bridge versie werkt nu als 4 poort switch en ik haal daarmee nu de volle 180/18Mbit die ik van Ziggo krijg aangeleverd. Op mijn Windows Lumia 820 haal ik nu 100Mbit down via het 5Ghz wifi netwerk. Grote bestanden overzetten gaat met zo'n 300Mbit/sec via bridge.

Full HD RealD 3D Bluray (in 3D afgespeeld), streamen gaat probleemloos zonder horten of stoten. Ik ken persoonlijk geen enkele niet AC oplossing waarmee dit ook mogelijk was.
Ik ben benieuwd of deze oplossing ook zo goed gaat draaien bij mijn zoon, we gaan het zien.

Aanvulling 27-10: vanavond de beide AC routers bij mijn zoon geplaatst en deze sprong een gat in de lucht (niet van de totaalprijs voor beide routers), uitermate stabiele verbinding waarbij over een hemelsbrede afstand van zo'n 20m de volledige Ziggo 180/18Mbit gehaald werd. Bestanden op- en neer van en naar zijn NAS ging zo rond de 30MB/s. Streamen met een Zbox Nano op de eerste verdieping, voorzien van XBMC met 300mbit USB stick, verliep met full HD MKV's ook probleemloos. Hoewel het een flinke rib uit het lijf is, is het wel de meest prettige oplossing in zijn situatie en kan hij met deze opstelling voor jaren vooruit.

Situatie thuis:
Meterkast > betonnen binnenmuur 12cm, isolatie, bakstenen buitenmuur > bakstenen buitenmuur, isolatie, bakstenen binnenmuur. Hemelsbreed 15 meter.

Situatie zoon:
Kamerkast > bakstenen binnenmuur, isolatie, bakstenen buitenmuur > bakstenen binnenmuur > bakstenen binnenmuur. Hemelsbreed 20 meter.

Ik was, gezien het al tamelijk grote aantal recensies voor dit type router, niet direct van plan om er een eigen review van te maken.
Ik zal wel een uitgebreide review schrijven als ik thuis ben :-) hopelijk staan daar al je vragen in beantwoord :)