Specificaties 128GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 Pro 128GB Review

corsmits887 25 oktober 2014, 392 views

Samsung 840 Pro 128GB

Prima ssd schijf die vele malen beschreven kan worden.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Snel
  • Superstil en geen warmte

Minpunten

• Geen minpunten

Er wordt veel gesproken over het beschrijven en herschrijven van een SSD. Deze SSD, een samsung ssd pro 840 bezit ik nu 4 jaar, die ik met mijn besturingssoftware, Windows7 ultimate 64 bits en alle programma's gebruik.
Ik gebruik de schijf ook als werkschijf voor Adobe photoshop CS6, dit alles in combinatie met een cisco Nas de NSS324 met 4 bays en 8 tb WD harde schijven. Die gebruik ik voor al mijn computers voor de data beschrijving en het lezen. Dit over een GB bedraad netwerk.
De ssd van mijn werkcomputer is inmiddels met 25,96 TB beschreven en is nog in een puike conditie en volgens gelezen reviews gaat die nog 70 jaar mee. Nou Ik ben 66 dat overleef ik niet.

Mijn computer met een Asrock extreme4 z87, intel I7 4770, 3,4 ghz en 16 GB DDR3 Ram is de basis van mijn systeem.

In al mijn computers ook de laptops zit nu als basis een SSD Pro, als systeemschijf.
Een verademing om mee te werken. Superstil. De temperatuur van mijn systeem is rond de 30 graden Celsius en de temperatuur van mijn CPU is ongeveer 46 graden celsius.
Mijn systeem is opgestart in ongeveer 15 seconden
Al met al een prima score en wat mij betreft een aanrader.

Heb jij ook een Samsung 840 Pro 128GB?

Meer advertenties

Een tip. Sluit de SSD aan op een SATA-3 aansluiting van het moederbord. Volgens de het eerste screenshot is dit namelijk niet gebeurd.
Deze SSD, een samsung ssd pro 840 bezit ik nu 4 jaar
Eh, deze SSD is net 2 jaar op de markt ;)