Sony Xperia E1 Zwart Review

rmslooff 22 oktober 2014, 1.126 views

Sony Xperia E1 Zwart

Telefoon loopt vast bij gemiste oproep (scherm blijft opgelicht). Batterij loopt hierdoor heel snel leeg. Om de storing uit te zoeken, heeft de winkelier twee andere exemplaren van hetzelfde type uitgeprobeerd. Deze geven hetzelfde probleem.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Fout in software

Mijn toestel liep vast bij gemiste oproepen. En ik merkte dat mijn toestel een paar keer 'onverklaarbaar' snel was leeggelopen. Na een paar keer kwam ik erachter dat dit gebeurde nadat ik een gemiste oproep had.
Op het moment dat ik een oproep mis, loopt het toestel vast: het scherm blijft fel verlicht (het scherm van een binnenkomend gesprek); het toestel reageert niet op aanraking (touchscreen functioneert dan niet).
Ik ben met dit probleem naar de winkelier gestapt. Ze hebben het laten 'repareren'. Ze dachten het opgelost te hebben. Het probleem was nog aanwezig. In de winkel is gekeken of het wel goed gaat bij een ander toestel (van hetzelfde type). Dit gaf hetzelfde probleem. Ook is het met een andere simkaart uitgeprobeerd. Ging ook niet goed. De winkelier heeft contact met Sony opgenomen. Dit probleem was nog niet bij ze bekend. Ze gaven aan dat het waarschijnlijk een softwarefout is. Het toestel moest opgestuurd worden. Deze is uiteindelijk bij Sony wederom 'gerepareerd'.... Ik ben mijn toestel twee weken kwijt geweest en Sony lijkt het als een simpel individueel foutje opgepakt te hebben... Want mijn toestel loopt nog steeds vast!
De winkelier gaat het mogelijk nu oplossen door mij een ander vergelijkbaar toestel te geven (en niet van hetzelfde type, omdat deze dezelfde softwarefout bevat).
Een softwarefout kan ontstaan. Maar wat het alerbelangrijkste is, is hoe je dit voor de klnat oplost. En daar laat Sony enorme steken vallen. En daarom vind ik dit een slecht cijfer waard.

Heb jij ook een Sony Xperia E1 Zwart?

Je had gewoon een pech model. Tevens is zelfs KitKat voor jouw toestel uit, mijn drie maal betere Xperia SP blijft hangen op Jelly Bean.. Geen idee of het probleem dan is opgelost maar dit is niet bepaald review waardig :/