Specificaties LED all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother DCP-9020CDW Review

timonb 20 oktober 2014, 1.206 views

Brother DCP-9020CDW

Prima volledige all in one voor thuisgebruik of klein kantoor, voor een prima prijs. Allicht door de prijs, is de software op sommige punten wat beperkt.

Pluspunten

• Afdrukkwaliteit
  • Robuust

Minpunten

• Nutteloze snelkoppelingen
  • Niet dubbelzijdige scannen via ADF

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Ter vervanging van mijn oude defecte laserprinter, was ik op zoek naar een nieuwe laser printer. Naast dat hij moest kunnen printen, had ik wel een aantal voorwaarden waaraan deze moest voldoen: scannen naar netwerk/email, netwerkaansluitingen, airprint en niet te duur.

Bij ontvangst was ik iets verbaast over de grootte en het gewicht van de doos waarin hij geleverd werd. Nou moet ik er ook bij zeggen, dat ik niet naar die specs had gekeken.

Het aansluiten van de printer is vrij eenvoudig. Vervolgens kan via de webinterface aantal instellingen doorgevoerd worden. Heel intuitief werkt dit niet. Je verwacht bepaalde instellingen op een bepaalde plek, daar waar deze dan niet staat.

De installatie van de drivers is eenvoudig, wel jammer wordt de printer niet direct gevonden door Windows.

Op de printer kun je gebruik maken van snelkoppelingen. Hiermee laadt je instellingen voor bijvoorbeeld het scannen. Wat jammer is dat als je deze dan kiest, dat je alsnog alle instellingen moet aflopen. Hierdoor vervalt het idee van een snelkoppeling, want je wilt namelijk 1x maximaal 2x klikken.

Het scannen kan alleen via de glasplaat dubbelzijdig. Je zou dit ook liever zien in de ADF.

Over de kwaliteit van printen en scannen ben ik erg tevreden, alsmede de snelheid waarop hij dat doet.

Heb jij ook een Brother DCP-9020CDW?

scannen kan niet via ADF lees ik. Lijkt mij 'logisch' gezien de fysieke bouw, maar als je een stapeltje a4tjes aanbied en deze zijn gescanned aan 1 zijde, kun je dan niet zelf het stapeltje opnieuw erdoorheen doen maar dan de andere kant boven? Zitten natuurlijk niet de blz op de juiste volgorde, maar hoe komt het document er nu uit? 1 PDF per stapeltje of per blz?
Je kunt wel scannen via de ADF, dat werkt op zich prima, alleen niet dubbelzijdig.

Als je scant via de ADF dan maakt hij er 1 pdf van. Ook als je de glasplaat gebruikt.
Als je dubbelzijdig wilt scannen via de ADF zou je eens naar de Oki MC342dn kunnen kijken. (of de -dw als je ook draadloos wilt)